Atbilžu arhīvs Atbilžu arhīvs
Sudraba uzdevums (25+10 punktu par risinājumu) № 57672, Algebra, 10 klase
7. Izveido virkni, kura nav ne aritmētiskā progresija, ne ģeometriskā progresija! Definē šo virkni vai nu aprakstoši, vai ar n-tā locekļa formulu, vai rekurenti!

kanyabest
kanyabest
kanyabest
Fibonači skaitļu virkne nav ne ģeometriskās, ne aritmētiskās progresijas virkne. To iegūst saskaitot divus iepriekšējos locekļus, tas izskatās šādi:
1, 1, 2, 3, 5, 8...

wineta-s
wineta-s
wineta-s
šo virkni var veidotkatru nākošo skaitli balstoties uz iepriekšējo veidot par kvadrātā lielāku pakāpi lielāku sākot ar 2 , nākošais 4 , tad 16, ...u.t.t.

ivuks=)
ivuks=)
ivuks=)
1; 4; 9; 16;...
a(n)=n²

Lachuks
Lachuks
Lachuks
x1=2; x2=8; x3=12
d=x2-x1=8-2=6
d=x3-x2=12-8=4
nav aritmētiskā progresija;
q=x2/x1=8/2=4
q=x3/x2=12/8=6/4=1 ½
nav ģeometriskā progresija;
Virknei nav īsta pamatojuma, jo tā nav ne aritmētiskā, ne ģeometriskā progresija.

♪Djia♪
♪Djia♪
♪Djia♪
Fibonači skaitļu virkne nav ne aritmētiskās, ne ģeometriskās progresijas skaitļu virkne. Katru nākamo skaitli iegūst saskaitot divus iepriekšējos skaitļus.

Fibonači skaitļu virkne: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, ...
Zelta uzdevums (50+20 punktu par risinājumu) № 57673, Algebra, 10 klase
virknes
Apskaties uzdevumu
<1/1>

wineta-s
wineta-s
wineta-s
A1=1
A2=4=1:4=1/4
A3=1/4+1/4-1=a2 1/4+1/4-1x2
A4=2/8+1/4+1/4=a3 2/8+1/4+1/4-2x1

ivuks=)
ivuks=)
ivuks=)
1; 4; 7; 10; ...
a(1)=1
a(n+1)=n+3
a(n)=3n-2

Lachuks
Lachuks
Lachuks
x1=1; x2=4; x3=7; x4=10
d=x2-x1=4-1=3
d=x3-x2=7-4=3
tātad d=3 un šī virkne ir aritmētiskās progresijas virkne.
Xn=xn-1+3
Zelta uzdevums (50+20 punktu par risinājumu) № 57674, Algebra, 10 klase
9. Doti virknes pirmie trīs locekļi 2; 6; 18; … Saskati vismaz divas likumsakarības, pēc kurām varētu būt veidota dotā virkne! Apraksti šīs likumsakarības, saskaņā ar katru no tām uzraksti nākamo virknes locekli un izvirzi hipotēzi par n –to locekli vai definē aprakstīto likumsakarību rekurenti!

žirka
žirka
žirka

2;6;18;54;162;486;1458;4374;13122;39366
d=3
Nakamais skaitlis jareizina uz 3.

Baiba
Baiba
Baiba
1) skaitlis tiek reizināts ar 3,,, nākamais loceklis 54, n-tai)s loceklis n=(n-1)*3 (katru nākamo apŗēķina -iepriekšējo reizina ar 3)
2) tiek pieskaitīs 4,12 nākamajam būs jāpieskaita +8, t.i. 20,, nākamais loceklis ir 38,

ivuks=)
ivuks=)
ivuks=)
1)2; 6; 18; 54; ...
a(1)=2
a(n+1)=3*n
2)2; 6; 18; 54;...
a(n)=3(pakāpē n-1)*2

wineta-s
wineta-s
wineta-s
9. Doti virknes pirmie trīs locekļi 2; 6; 18; … Saskati vismaz divas likumsakarības, pēc kurām varētu būt veidota dotā virkne! Apraksti šīs likumsakarības, saskaņā ar katru no tām uzraksti nākamo virknes locekli un izvirzi hipotēzi par n –to locekli vai definē aprakstīto likumsakarību rekurenti!

Lai virkni, kurai ir uzdoti daži pirmie locekļi, definētu rekurenti, vispirms jāatrod atbilde uz jautājumu: kā (ar kādām matemātiskām darbībām) no virknes locekļa tiek iegūts nākamais (no pirmā otrais, no otrā trešais utt.) virknes loceklis.
A1=2
A2=6=2+4=a1+4
A3=18=6+12=a2+12

1.Ja visos gadījumos ir vienas un tās pašas darbības , tad šos skaitļus saista likumsakarība.
2.Likumsakarību var formulēt tā-sākot ar otro katrs virknes loceklis tiek iegūts sareizinot ar 3. un pieraksta šādi aⁿ=aⁿ-1 x 3

Lachuks
Lachuks
Lachuks
2; 6; 18
x1=2
x2=6
x3=18
1. likumsakarība:
Katrs nākamais skaitlis reizināts ar 3,
tātad šī virkne ir ģeometriskās progresijas virkne.
q=3
formula:
xn = xn-1*3
x3=x3-1*3
x3=x2*3=6*3=18
vairāk likumsakarības nesaskatu.
№ 57747, Algebra, 10 klase
Mēnesi pētot aļģes ūdenskrātuvē, biologi noskaidroja, ka to masa pieaug eksponenciāli, atbilstoši formulai y=a bt, kur t – pētījuma laiks dienās, y – aļģu masa
gramos. Viena konkrētā parauga sākotnējā masa bija 50 g, bet pēc dienas tā masa
sasniedza 70 g.
Izmantojot dotos datus, aprēķini parametru a un b vērtības un uzraksti formulu,
kas atbilst konkrētajai situācijai!
Turpini iesākto uzdevuma atrisinājumu!
Formulā y=a bt ievietojot t=0 un y=50, iegūst vienādojumu ........................, no
kura var aprēķināt a vērtību.

Atbilde: a= b= y=

wineta-s
wineta-s
wineta-s
50=a*b(0)
a=50/1=50
b=70/50=1,4
y=70

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Iegūst veinādojumu: 50=1*b^0

Jebkurš cipars, skatlis nultajā pakāpē ir viens, tātad b=1
Tagad varam aprēķināt a
50=a*1
50=50*1

a=50
b=1
y=50
№ 57802, Algebra, 10 klase
Virknes!!!!
Apskaties uzdevumu
<1/1>

wineta-s
wineta-s
wineta-s
1.uzdevums.
a2=21
a3=89
a4=370
2.Uzdevums.
a1=7
a2=13
a3=19
S=39
3.Uzdevums
a1=3
a2=3
a3=3
S=9

ivuks=)
ivuks=)
ivuks=)
Uzdevums izpildīts! (failā)
Apskaties risinājumu
<1/1>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Failā
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 57873, Algebra, 10 klase
Mēnesi pētot aļģes ūdenskrātuvē, biologi noskaidroja, ka to masa pieaug eksponenciāli, atbilstoši formulai y=a bt, kur t – pētījuma laiks dienās, y – aļģu masa
gramos. Viena konkrētā parauga sākotnējā masa bija 80 g, bet pēc dienas tā masa
sasniedza 110 g.
Izmantojot dotos datus, aprēķini parametru a un b vērtības un uzraksti formulu,
kas atbilst konkrētajai situācijai!
Turpini iesākto uzdevuma atrisinājumu!
Formulā y=a bt ievietojot t=0 un y=80, iegūst vienādojumu ........................, no
kura var aprēķināt a vērtību.
Lūdzu risinājumus rakstīt saprotami!

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Iegūst veinādojumu: 50=a*b^0

Jebkurš skaitlis nultajā pakāpē ir viens, tātad b=1
Tagad varam aprēķināt a:
50=a*1
50=50*1
1=50

Atbilde:
a=50
b=1
y=50

žirka
žirka
žirka
Mēnesi pētot aļģes ūdenskrātuvē, biologi noskaidroja, ka to masa pieaug eksponenciāli, atbilstoši formulai y=a bt, kur t – pētījuma laiks dienās, y – aļģu masa

man sanāk tā...:)
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 57876, Algebra, 10 klase
Kurš 100% pārliecināts par savu atbildi , lūdzu arī pasakiet !
Apskaties uzdevumu
<1/1>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Failā
Apskaties risinājumu
<1/1>

žirka
žirka
žirka
nu droši esmu pārliecināta 100%. ; )
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 57937, Algebra, 10 klase
lūdzu izpildīt tam ,kurš to izdarīs pareizi!
Apskaties uzdevumu
<1/1>

žirka
žirka
žirka
Trigonometrisko funkciju grafiku konstruēšana (failā)
ludzu paldies nospied
Apskaties risinājumu
<1/1>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Trigonometrisko funkciju grafiku konstruēšana
Failā
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 57965, Algebra, 10 klase
Uzdevums nav sarežģīts.
Apskaties uzdevumu
<1/1>

nastjam
nastjam
nastjam
1 b
2 a
3 e
4 a
5 c
6 c

1 x^2>9
x>+3; -3
(3;+∞)

2 x^2-6x+5=0
x1=1
x2=5
(1;5)

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Faila
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 58226, Algebra, 10 klase
Pierādi , ka virkne, kura uzdota ar formulu an=n2+4n+5 ir augoša ! Kurš ir pārliecināts par savu atbildi, lūdzu tā arī pierakstiet!

bearlv
bearlv
bearlv
an=n²+4n+5;
a(n+1)=(n+1)²+4(n+1)+5=n²+2n+1+4n+4+5=n²+6n+10;

Lai virkne būtu algoša, jāizpildas nosacījumam a(n+1)>an jeb:

n²+6n+10>n²+4n+5;
6n+10>4n+5
2n+5>0

žirka
žirka
žirka
a1=2*1+4*1+5=11
a2=2*2+4*2+5=17
a3=3*2+4*3+5=23
Un taa visus

Lachuks
Lachuks
Lachuks
an=n^2+4n+5
a1=1^2+4*1+5=10
a2=2^2+4*2+5=17
a3=3^2+4*3+5=26
Katrs nākamais loceklis paliek arvien lielāks, tātad var secināt, ka virkne ir augoša!

P.S. Jābūt pareizi!
|< << 42/44 >> >|
Atpakaļ >>
Reklāma
© 2007-2018 homework.lv
Top.LV