| Atbilžu arhīvs | № 61523, Bioloģija, 11 klase 2. Uzdevums. Paskaidrot jēdzienus un terminus, lai to varētu izdarīt ir jāparzina temats par iedzimtību un mainību. | | |
| |
♪Djia♪ | 2. Uzdevums. Paskaidrot jēdzienus un terminus, lai to varētu izdarīt ir jāpārzina temats par iedzimtību un mainību. • Homozigots- indivīds, kam abas attiecīgās gēnu alēles ir vienādas. • Heterozigots- indivīds, kam attiecīgās gēnu alēles ir atšķirīgas. • Fenotips- genotipa redzamās izpausmes. • Genotips- gēnu kopums, kas nosaka pazīmes organismā. • Krosingovers- hromatīdu apmaiņa ar fragmentiem • Dihibrīdā krustošana- indivīdiem, kuri krustojas, atšķiras divas pazīmes • Inbrīdings- radnieciskā krustošana • Polimērija- noteiktu pazīmi ietekmē daudzi gēni • Modificēšana- gēnu pārnešana no viena organisma uz citu
Turpinājums failā. | | |
| |
wineta-s | Termini | | |
| |
paliidziiba01 | izmantota gēnu inženierzinātne.
Ja nav grūti, nospied paldies :) | |
| | № 61529, Bioloģija, 11 klase Failā! | | |
| |
wineta-s | Ģenētikas pamati 2.variants | |
| № 61557, Bioloģija, 8 klase Slieki. Palidziet ludzu. | | |
| |
kaaste | A)Zinātnieki pētījuma rezultātā secināja,ka visvairāk sliekas uzturas dabiskos apstākļos,tas nozīmē ,ka viņas ļoti labi jūt piesārņojumu un ķimikālijas viņas atbaida. B)Noraktā augsnes virskārtā vairs nav barības vielas,tapēc sliekas tur neuzturas. C)Herbicīti un ķimikālijas satur augstu slāpekļa līmeni un tas atvaira sliekas.
| | |
| |
paliidziiba01 | Lūdzu, izanalizēju uzdevumus par sliekām :) Ja nav grūti, nospied paldies :) | |
| № 61560, Bioloģija, 8 klase Palidziet, ludzu. | | |
| |
paliidziiba01 | cwntos izanalizēt pēc iespējas sīkāk par tehnikas ietekmi uz sliekām
a) Manuprāt, zinātnieki mēģināja pierādīt kā dažādu veidu lauku apstrāde ietekmē sliekas. Līdz ar to cenšoties vērst cilvēku uzmanību uz to, lai neiznīdē sliekas, jo tās ir dabīgās zemes irdinātājas. b) Dabiskā pļavā sliekām ir bagātīga augsne, viņas var attīstīties un vairoties. Iekultivējot pļavas, slieku skaits sākotnēji var pieaugt, jo augsnē tie iestrādāts liels daudzums augu masas, ko sliekas izmanto kā iztikas avotu. c) Augsnes apstrāde ar tehniku negatīvi ietekmē slieku populāciju. Piemēram, aršana izmaina augsnes ūdens saturu, temperatūru un daudz ko citu, kas izjauc slieku dabīgo vidi. Galvenie slieku skaita samazināšanās cēloņi ar tehniku apstrādātā augsnē ir slieku mehāniska traumēšana un augsnes organisko vielu samazināšanās. Apstrādājot augsni ar traktoru, samazinās organisko vielu daudzums un tiek izjauktas slieku ejas. Ir slieku sugas, kas pēc aršanas nonāk augsnes virspusē un kļūst par barību citiem dzīvniekiem, piemēram, vabolēm, vārnām, kaijām un citiem.
Turpinājums failā. | |
| № 61567, Bioloģija, 11 klase fotosintēze | | |
| |
Lachuks | Fotosintēze. 1.uzdevums a) Pabeidziet fotosintēzes shēmu, daudzpunktes vietās ierakstot atbilstošos jēdzienus nepieciešamā locījumā! ( 11 punkti) Stroma, fotosintēze, no gaismas atkarīgā ....., granas, NADP + H, glikoze -C6H12O6, ūdens , no gaismas neatkarīgā jeb tumsas ............., hloroplasts, ogļskābā gāze, ADP+P, skābeklis, ATP ,gaisma. Uzmanību – daži jēdzieni ir lieki!
Gaisma ↓
Norises vieta ........................................ Skābeklis → → ūdens ..........................................stadija ↓ ↓ ATP ADP+P NADP + H NADP+
↓ ↓
..............................................stadija Ogļskābā gāze→ → glikoze Norises vieta ..................................
2.uzd. Paskaidro izmantotos terminus (kas tas ir?) un raksturo izmantotās struktūras (kur atrodas un kāda ir to loma procesā ?): ( 11 punkti) 1) Gaisma – elektromagnētisks vilnis, kas svārstās noteiktā viļņa garumā. Gaisma nepieciešama, lai notiku
Turpinājums failā. | |
| | № 61615, Bioloģija, 11 klase uzd faila | | |
| |
Lachuks | IEDZIMTĪBA UN MAINĪBA 1. variants 1. uzdevums (3 punkti) a) Ko sauc par genotipu? Genotips - visu organisma hromosomālo gēnu kopums. b) Dotajā apgalvojumā pasvītro genotipa raksturojumu un uzraksti to ar ģenētikas simboliem! Dominantām homozigotām rozēm ir sarkana ziedu krāsa. 2. uzdevums (3 punkti) Pamatojoties uz doto informāciju, sagrupē pazīmes alternatīvajos pāros!
Zirņus raksturo šādas pazīmes: a) gluda sēklu virsma; b) balti ziedi; c) sarkani ziedi; d) zaļas sēklas; e) grumbuļaina sēklu virsma; f) dzeltenas sēklas.
Gluda sēklu virsma – grumbuļaina sēklu virsma; Balti ziedi – sarkani ziedi; Zaļas sēklas – dzeltenas sēklas.
Turpinājums failā. | |
| № 61636, Bioloģija, 12 klase Palidziet lūdzu ar bioloģiju. Uzdevums pielikumā | | |
| |
xanthippe | ;] | |
| № 61637, Bioloģija, 12 klase Palidziet lūdzu ar bioloģiju. Atzīmējiet tabulā,kuram dzīvniekam atbilst katrs gāzu maiņas veids. Uzdevums pielikumā | | |
| |
xanthippe | ;] | | |
| |
paliidziiba01 | atzīmēts ar ko katrs dzīvnieks elpo
Smilšu krupis Baltā cielava Cūkas cērme Medicīniskā dēle Lielā smilšgliemene Sila ķirzaka Pļavu dižsienāzis Elpošanas orgānu nav, gāzu maiņa notiek caur ķermeņa virsmu x Gāzu maiņa notiek žaunās x Gāzu maiņu nodrošina maisveida plaušas un āda x Gāzu maiņa notiek trahejās x Gāzu maiņa notiek plaušu alveolās x Elpošanā piedalās gaisa maisi x Dzīvības procesiem skābeklis nav vajadzīgs x
Turpinājums failā. | |
| № 61686, Bioloģija, 9 klase gremosana | | |
| |
Laura | 1. (2) 2. (3) 3. (5) 4. (4) | | |
| |
Lachuks | GREMOŠANA 2.variants
1.uzdevums. Ogļhidrāti 2. Olbaltumvielas 3. Minerālvielas 5. Enzīmi (fermenti) 4.
2.uzdevums. d) aknas 3.uzdevums. a) Meitene neievēroja, ka uzturam ir jābūt daudzveidīgam un bagātīgam.
Turpinājums failā. | |
| | № 61687, Bioloģija, 9 klase gremosana | | |
| |
Lachuks | 4.uzdevums. Kuru uzturvielu dotie čipsi satur visvairāk? Taukvielas Kuru uzturvielu šis produkts satur vismazāk? Olbaltumvielas Kura vitamīna šajā produktā ir visvairāk? Vitamīns C Pamato, kāpēc kartupeļu čipsus tu neieteiktu! Jo A vitamīns nevar pārsniegt normu, savādāk rodas miegainība, galvassāpes, slikta dūša. Pamato, vai visiem cilvēkiem pietiek! Visiem cilvēkiem nepietiek tikai ar 2000 kcal, jo, ja cilvēks veic fiziku darbu, tad jālieto produkti, kas satur vairāk kaloriju, lai būtu nepieciešamā enerģija.
Turpinājums failā. | |
|
|