| Atbilžu arhīvs | № 62639, Bioloģija, 11 klase ŠŪNU ĶĪMISKAIS SASTĀVS | | |
| |
wineta-s | Šūnu ķīmiskais sastāvs | | |
| |
Milana | 1/2/3 uzd. | | |
| |
Anonmous | Failā! Lūdzu nospied paldies. | | |
| |
Lachuks | ŠŪNU ĶĪMISKAIS SASTĀVS 1. uzdevums (11 punkti) Šūnās ietilpstošās vielas veic dažādas funkcijas. Sameklē katrai vielai visas iespējamās funkcijas un ieraksti atbilstošos burtus! Vielas Funkcijas 1. Olbaltumvielas – B 2. Lipīdi - C 3. Dezoksiribonukleīnskābe - A 4. Ūdens - E 5. Ogļhidrāti - D
A. Informācijas glabāšana B. Vielu transports C. Enerģijas avots D. Rezerves vielas E. Termoregulācija F. Šūnas struktūras veidošana
Turpinājums failā. | |
| | № 62653, Bioloģija, 12 klase Palidziet lūdzu ar bioloģiju! Tēma: Selekcija (pielikumā) | | |
| |
janka | SELEKCIJA 1.variants
1. uzdevums: Atrodiet vienu pareizo atbildi! (5 punkti) 1. Kas ir heteroze? a) Homozigotu īpatņu krustošana, iegūstot heterozigotus īpatņus; b) Palielināta F1 produktivitāte, salīdzinot ar vecāku formām; c) Heterozigotu īpatņu krustošana, iegūstot homozigotus īpatņus; d) Recesīvo pazīmju izpausme F1 paaudzē.
1.A
2. Mutācijas ir pēkšņas, nekontrolētas izmaiņas iedzimtības materiālā. Kurš apgalvojums par mutācijām ir pareizs? a) Mutācijas var izmantot selekcijā jaunu šķirņu iegūšanai; b) Mutācijas vienmēr nelabvēlīgi ietekmē organisma funkcijas; c) Visas mutācijas iedzimst nākamajā paaudzē; d) Visas mutācijas samazina indivīdu spēju izdzīvot.
2.B
3. Kas raksturīgs šķirnei? a) Ietver radniecīgus, bet ģenētiski daudzveidīgus organismus; b) Krustojoties ar radniecīgiem grupējumiem, nezaudē tai raksturīgās īpašības; c) Tā radusies cilvēka mērķtiecīgas darbības rezultātā; d) Radusies dabiski, evolūcijas rezultātā.
Turpinājums failā. | |
| № 62673, Bioloģija, 11 klase Vielu un enerģijas maiņa | | |
| |
Lachuks | Vielu un enerģijas maiņa
1.(3p) Uz dotajiem jautājumiem atbildi “jā” vai “nē”. Vai fotosintēze pieder pie sintēzes reakcijām? Nē Vai sintēzes reakcijās rodas enerģija? Jā Vai dzīvnieku šūnās polisaharīdi veidojas no CO2 un H2O? Jā Vai šūnās enerģijas uzkrājējs ir ATF? Nē Vai visas augu šūnas satur hloroplastus? Jā Vai olbaltumvielu monomēri ir aminoskābes? Jā
2.(3p) Jautājuma zīmju vietā ieraksti vielu formulas. Kādus procesus attēlo zīmējums? ?
O2 a) process ir _______________
b) b) process ir fotosintēze
OO CO2
O2 a) b)
3.(4p) Aplūko attēlu! Kuri četri no minētajiem parametriem ietekmē gāzes burbulīšu skaitu laika vienībā no 1 cm3 ūdens? A. Glāzes augstums B. Gaismas intensitāte
Turpinājums failā. | | |
| |
Anonmous | Failā! Lūdzu nospied paldies. | |
| № 62678, Bioloģija, 11 klase Vielu un enerģijas maiņa | | |
| |
Lachuks | 7.(5p) Disimilācijas procesā šķeļas 7 moli glikozes, 2 no tiem sašķeļas pilnīgi. Aprēķini, cik moli ATF sintezēsies? Cik kJ enerģijas uzkrāsies šajās reakcijās? Disimilācijas process: GLIKOZE (enzīmi) 2 PIROVĪNOGSKĀBES + 2 ATP
Kā sauc pilnīgas noārdīšanās posmu? Kāpēc? Aerobais posms Kā sauc nepilnīgas noārdīšanās posmu? Kāpēc? Anaerobais posms
8.(5p) Papildini shēmu! VIELU MAIŅA
Plastiskā vielmaiņa, jeb Enerģētiskā vielmaiņa, jeb vielu veidošanās reakciju kopums vielu noārdīšanās reakciju Tai raksturīgi: kopums No vienkāršām vielām veidojas sarežģītas Tai raksturīgi: uzbūves organiskās vielas. Sarežģītas uzbūves Tiek patērēta enerģija. savienojumi noārdās. Atbrīvojas enerģija.
Turpinājums failā. | |
| № 62679, Bioloģija, 12 klase Bioloģija 12 kl, Organismu vairošanās un attīstība, 4,5,6 uzd. | | |
| |
paliidziiba01 | 4. uzdevums Spermijs, olšūna, divdzimumu zieds, viendzimuma zieds, sēklotne, putekšnīca, sēkla, apputeksnēšanās, veģetatīvā vairošanās, sēklas endosperma
Pārošanās – apputeksnēšanās, veģetatīvā vairošanās Šķirtdzimuma dzīvnieks – viendzimuma zieds Sēklinieks – sēkla, sēklas endosperma Ola – olšūna Olšūna – sēklotne Olas dzeltenums - sēklotne
5. uzdevums
Priekšrocības Trūkumi Parenatālā diagnostika – var noteikt augļa veselības stāvokli. Šis izmeklēšanas veids, manuprāt ir ļoti noderīgs, ja sieviete paliek stāvoklī pēc 40 gadu vecuma, jo tad pastāv lielāks risks, ka auglim būs dažādas problēmas. Diagnostikas metode – amniocentēze. Domāju, ka ne visas sievietes piekristu šādai metodei, kad caur vēderu tiek durta adata. Iespējams, ka šīs sievietes šādu izmeklēšanas veidu nespētu pieņemt psiholoģiski, domājot, ka tādā veidā var nodarīt pāri auglim. Ar amniocentēzes metodi var noteikt, vai bērnam būs Dauna sindroms vai kāda cita iedzimta slimība. Šajā gadījumā vecāki var iegūt informāciju par to, kāds būs viņu bērniņa veselības stāvoklis. Diagnostikas metode – amniocentēze. Kā jau jebkuram mēdz gadīties kļūda, pastāv ļoti maza varbūtība, ka veicot dūrienu, arī ārsts var kļūdīties, līdz ar to var tikt bojāts ne tikai embrijs, bet arī mātes iekšējie orgāni.
Turpinājums failā. | | |
| |
Anonmous | Failā! Lūdzu nospied paldies :) | |
| | № 62680, Bioloģija, 12 klase Bioloģija 12 kl, Organismu vairošanās un attīstība, 2. variants 4,5,6 uzd. | | |
| |
Lachuks | Failā. | | |
| |
paliidziiba01 | Pirmajā uzdevumā bija divi liekie katrā pusē - tiem cipariem un skaidrojumam pretī nav nekas atzīmēts.
2. uzdevumā ieliku papildus zināšanas,lai vari saņemt labāku atzīmi :)
1. Uzdevums
Dzīvnieku vīrišķā dzimumšūna 2. 1. Dzemde Dzīvnieku sievišķā dzimumšūna 3. 2. Spermijs Jauno indivīdu attīstība no neapaugļotām olšūnām 3. Olšūna Dzimumšūnu attīstība un nobriešana 4. 4. Gametoģenēze Jauna organisma veidošanās uz vecākorganisma 5. Partenoģenēze Dzīvnieku attīstības stadija, kas lielā mērā atšķiras no pieaugušā īpatņa 5. 6. Olšūnas Orgāns, kurā notiek zīdītāju dīgļu attīstība 1. 7. Kāpurs Dzīvnieki, kuru organismā attīstās tikai viena dzimuma dzimumšūnas 10. 8. Pumpurošanās Vīrišķie dzimumdziedzeri dzīvniekiem 9. 9. Sēklinieki Sievišķie dzimumdziedzeri dzīvniekiem 10. 10. Šķirtdzimumu dzīvnieki
2. Uzdevums 2.1. Parasti pavairošanai izmanto vasas pārveidnes – bumbuļus, augi izaug arī no sēklām. Šis veids jau ir izsenis tiek izmantots dažādās zemēs, kad kartupeļus stāda zemē. 2.2. Audzēšana audu kultūrā. Izmantojot augu kultūras, mākslīgā barotnē iespējams saglabātun pavairot gandrīz visus veģetatīvi pavairojamus augus, kā arī daļu ģeneratīvi pavairojamu augu). Augu audu kultūru pamatā ir ikvienas auga daļas spēja noteiktos apstākļos reģenerēties (veidot, atjaunot audus un orgānus). Augu mikropavairošanā izmanto galvenokārt galotnes meristēmu, sānu pumpurus, mezglu segmentus, stumbru posmu, sakņu, lapu kātu segmentus un lapu plātņu daļas. Viens no populārākajiem mikropavairošanas veidiem ir pavairošana, izmantojot augu veidotājaudus jeb meristēmas.
Turpinājums failā. | | |
| |
Anonmous | Failā! Ja nav grūti nospied paldies:) | |
| № 62681, Bioloģija, 12 klase Bioloģija 12 kl, Organismu vairošanas un attīstība, 1 variants, 1,2,3 uzd. | | |
| |
Lachuks | Failā. | | |
| |
paliidziiba01 | pirmajā uzdeevumā ir arī liekie, kājau minēts.
Pievienoju arī papildus informāciju, lai vari nopelnītlabāku atzīmi
1. Uzdevums Attīstības stadija no apaugļotas olšūnas līdz dzīvotspējīgam organismam 5. 1. Gametas Dzīvnieku vīrišķais dzimumdziedzeris 10. 2. Morula (blastula) Apaugļota olšūna 4. 3. Olšūnas Organisma attīstība no neapaugļotas olšūnas 4. Zigota Spermatozoīdu attīstības un noformēšanās process dzīvniekiem 5. Dīglis Sievišķās dzimumšūnas 3. 6. Hermafrodīti Dzimumšūnu saplūšana 8. 7. Sēklaizmetnis Lodveida dīglis ar nediferencētām šūnām dzīvniekiem 2. 8. Apaugļošanās Orgānu veidošanās embrijiem 9. 9. Organoģenēze Dzīvnieki, kuri satur abu dzimumu dzimumdziedzerus (gan olnīcas, gan sēkliniekus) 6. 10. Spermatoģenēze
2. Uzdevums 2.1. Zemenes parasti pavairo ar stīgām. Jaunākais zemeņu pavairošanas veids ir pavairošana audu kultūrā. 2.2 Audzēšana audu kultūrā. Izmantojot augu kultūras, mākslīgā barotnē iespējams saglabātun pavairot gandrīz visus veģetatīvi pavairojamus augus, kā arī daļu ģeneratīvi pavairojamu augu). Augu audu kultūru pamatā ir ikvienas auga daļas spēja noteiktos apstākļos reģenerēties (veidot, atjaunot audus un orgānus). Augu mikropavairošanā izmanto galvenokārt galotnes meristēmu, sānu pumpurus, mezglu segmentus, stumbru posmu, sakņu, lapu kātu segmentus un lapu plātņu daļas. Viens no populārākajiem mikropavairošanas veidiem ir pavairošana, izmantojot augu veidotājaudus jeb meristēmas.
Turpinājums failā. | | |
| |
Anonmous | Failā! Lūdzu nospied paldies:) | |
| № 62682, Bioloģija, 12 klase Bioloģija 12kl, Organismu vairošanās un attīstība, 1 variants, 4,5,6 uzd. | | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
paliidziiba01 | Pieliku arī papildus zināšanas, lai vari nopelnīt labāku atzīmi
4. uzdevums Spermijs, olšūna, divdzimumu zieds, viendzimuma zieds, sēklotne, putekšnīca, sēkla, apputeksnēšanās, veģetatīvā vairošanās, sēklas endosperma
Pārošanās – apputeksnēšanās, veģetatīvā vairošanās Šķirtdzimuma dzīvnieks – viendzimuma zieds Sēklinieks – sēkla, sēklas endosperma Ola – olšūna Olšūna – sēklotne Olas dzeltenums - sēklotne
5. uzdevums Par Pret Ja ir spontānais aborts. Abortu var veikt tikai tad, ja auglis vairs nav glābjams. Lai nesaindētu mātes organismu, ir jāveic aborts. Iet bojā auglis. Šajā gadījumā tiek iznīcināta nevainīga dzīvībiņa, ko, manuprāt, var arī pielīdzināt slepkavībai.
Turpinājums failā. | | |
| |
Anonmous | Failā! Lūdzu nospied paldies :) | |
| № 62693, Bioloģija, 12 klase Bioloģija 12 kl, BIOTEHNOLOĢIJAS, 1. variants, 3,4 uzd. | | |
| |
Anonmous | Failā! | | |
| |
Lachuks | BIOTEHNOLOĢIJAS (2) 1.variants.
3.uzd. 3.1. • Patiess • Nepatiess • Patiess • Nepatiess • Nepatiess • Patiess 3.2. Kuri ir šīs mātes bērni? C, E un B. Ierakstiet tabulā. Bērns Tēvs B A C A E D Ko vēl var secināt? Vēl var secināt, ka abi tēvi ir radinieki.
Turpinājums failā. | |
| | № 62715, Bioloģija, 12 klase Organismu vairošanās un atīstība | | |
| |
Lachuks | ORGANISMU VAIROŠANĀS UN ATTĪSTĪBA 1.variants.
1.uzd. Attīstības stadija no neapaugļotas olšūnas līdz dzīvotspējīgam organismam. 9. Dzīvnieku vīrišķais dzimumdziedzeris. 7. Apaugļota olšūna. 1. Organisma attīstība no neapaugļotas olšūnas. 4. Spermatozoīdu dzimumšūnas. 10. Sievišķās dzimumšūnas. 3. Dzimumšūnu salūšana. 8. Lodveida dīglis ... 2. Orgānu veidošanās embrijiem. 5. Dzīvnieki, kuri .. 6.
Turpinājums failā. | |
|
|