| Atbilžu arhīvs | № 62741, Bioloģija, 12 klase +++PD "Selekcija" Paldies | | |
| |
Lachuks | SELEKCIJA 1.variants.
1. uzdevums: Atrodiet vienu pareizo atbildi! (5 punkti) 1. Kas ir heteroze? a) Homozigotu īpatņu krustošana, iegūstot heterozigotus īpatņus; b) Palielināta F1 produktivitāte, salīdzinot ar vecāku formām; c) Heterozigotu īpatņu krustošana, iegūstot homozigotus īpatņus; d) Recesīvo pazīmju izpausme F1 paaudzē. 2. Mutācijas ir pēkšņas, nekontrolētas izmaiņas iedzimtības materiālā. Kurš apgalvojums par mutācijām ir pareizs? a) Mutācijas var izmantot selekcijā jaunu šķirņu iegūšanai; b) Mutācijas vienmēr nelabvēlīgi ietekmē organisma funkcijas; c) Visas mutācijas iedzimst nākamajā paaudzē; d) Visas mutācijas samazina indivīdu spēju izdzīvot. 3. Kas raksturīgs šķirnei? a) Ietver radniecīgus, bet ģenētiski daudzveidīgus organismus;
Turpinājums failā. | | |
| |
Anonmous | Failā! :) | |
| | № 62746, Bioloģija, 12 klase Paldies! | | |
| |
Lachuks | Failā. | | |
| |
Anonmous | Tēma: Vairošanas.
1.UZDEVUMS:Aizpildi tabulu! Bezdzimumvairošanās ir: Attēls Organisms Bezdzimumvairošanās veids Vienšūnis Vienšūņu dalīšanās Zarndobumainis Pumpurošanās Sēne Ķērpis Ķērpja fragmentācija Augs Vairojas veģetatīvi
PRIEŽU PARASTĀS ZĀĢLAPSENES ATTĪSTĪBAS CIKLS 2.Uzdevums
Turpinājums failā. | |
| № 62788, Bioloģija, 11 klase Šūnu vielmaiņa
| | |
| |
paliidziiba01 | Izmantotas zināšanas bioloģijā
1.(5p) Papildini shēmu! VIELU MAIŅA
METABOLISMA vielmaiņa, jeb ANABOLISMA vielmaiņa, jeb Ķīmisku reakciju kopums asimilācijas reakciju kopums Tai raksturīgi: noārdīt ķermenī vielas, lai Tai raksturīgi: izmantot enerģiju, lai veidotu iegūtu enerģiju. šūnām nepieciešamās vielas, kā, piemēram, olbaltumvielas, nukleīnskābes u.c. Dzīvībai nozīmīgas, likumsakarīgas vielu Anabolisms ir vielu uzņemšana un pārvēršana un enerģijas pārvērtības dzīvajās sistēmās, par audu sastāvdaļām un enerģijas krājumu kas nodrošina to saglabāšanu un papildināšana pašatražošanu visu organisma ķīmisko reakciju kopums.
Metabolisma galvenie mehānismi: • Asimilācija; • Lipīdu biosintēze; • Olbaltumvielu biosintēze; • Disimilācija; • Ogļhidrātu disimilācija; • Tauku disimilācija...
Turpinājums failā. | | |
| |
Anonmous | Failā! Nedaudz | | |
| |
Lachuks | Failā. | |
| № 62809, Bioloģija, 12 klase Nepieciesama palidziba. | | |
| |
Lachuks | Ieskaite Tēma: MŪSDIENU BIOLOĢIJAS ZINĀTNES SASNIEGUMU NOZĪME
1. uzdevums: (7 punkti) Skolēnu grupa Mārupes pagastā veica monitoringu par sugu daudzveidību savvaļas tipa pļavā no 2000.–2005. gadam. Rezultātus apkopoja tabulā. Sugas nosaukums Īpatņu skaits 2000. g. Īpatņu skaits 2001. g. Īpatņu skaits 2002. g. Īpatņu skaits 2003. g. Īpatņu skaits 2004. g. Īpatņu skaits 2005. g. Dzeltenā dzegužkurpīte 1 2 3 4 2 3 Pļavas auzene 50 40 35 30 20 10 Sosnovska latvānis 150 190 250 320 400 500 Analizē tabulas datus! a) Kāda ir Sosnovska latvāņa ietekme uz tabulā minēto sugu daudzveidību šajā pļavā? Susonovska latvānis slikti ietekmē tabulā minētās sugas. Šis latvānis izplatās, liekot samazināties pļavas auzenei. b) Kas notiks, ja cilvēks neiejauksies un ļaus sugu īpatņiem brīvi konkurēt arī turpmāk? Susnovsksa latvānis pārņems visas pļavas, liekot izzust daudzām sugām. c) Kā cilvēks varētu regulēt Sosnovska latvāņu skaitu? Uzraksti divus piemērus! 1. Apļaut vietas, kur ir latvānis; 2. Apstrāde ar glifosātu herbicīdiem.
Turpinājums failā. | |
| № 62817, Bioloģija, 11 klase Iedzimtība un mainība | | |
| |
Lachuks | IEDZIMTĪBA UN MAINĪBA
1.Uzdevums:Papildini teikumus! a) Gregors Mendelis savos pētījumos izmantoja zirņus, pupiņas un mauraugas. b) Pirmā hromosomu jeb gēnu karte tika izveidota 1911.gadā. c) Ar iedzimtības un mainības pētīšanu vienas sugas īpatņiem, kuri apdzīvo noteiktu vidi, nodarbojas gēnu ģenētika d) Ģenētika pēta organismu iedzimtību un mainību. e) Indivīdu krustošana un pēcnācēju novērošana vairākās paaudzēs ir hibridoloģiskās metodes pamatā. f) Ģenealoģiskās metodes būtība ir ciltskoka stādīšana.
2. Uzdevums: Izlasi dotos apgalvojumus un nosauc, kurš no klasiskās ģenētikas likumiem tajos ir formulēts!
a) Krustojot tīršķirnes organismus, kuri atšķiras pēc vienas alternatīvas pazīmes, pirmajā paaudzē iegūst organismus, kuri ir vienādi pēc šīs pazīmes. Hibridoloģiskā metode b) Krustojot savā starpā pirmās paaudzes hibrīdus, otrajā paaudzē iegūst īpatņus, kuri skaldās pēc dotās pazīmes attiecībā 3 : 1. c) Veicot krustošanu organismiem, kuri atšķiras pēc vairākām pazīmēm, var konstatēt, ka katram pazīmju pārim otrajā paaudzē raksturīga skaldīšanās. Ģenealoģiskā metode
Turpinājums failā. | |
| | № 62858, Bioloģija, 11 klase Šūnu vielmaiņa | | |
| |
Lachuks | Failā. | | |
| |
Anonmous | ŠŪNU ĶĪMISKAIS SASTĀVS 1. uzdevums (11 punkti) Šūnās ietilpstošās vielas veic dažādas funkcijas. Sameklē katrai vielai visas iespējamās funkcijas un ieraksti atbilstošos burtus! Vielas Funkcijas 1. Olbaltumvielas – B 2. Lipīdi - C 3. Dezoksiribonukleīnskābe - A 4. Ūdens - E 5. Ogļhidrāti - D
A. Informācijas glabāšana B. Vielu transports C. Enerģijas avots D. Rezerves vielas E. Termoregulācija F. Šūnas struktūras veidošana
2. uzdevums (4 punkti) Ja cilvēka eritrocīti nonāk hipotoniskā vidē, tie piebriest un pārplīst. a) Kas ir hipotoniska vide! Hipotnoiska vide ir, kurā ir zemāka osmotiskā vērtība, kā asins plazmā. Tajā eritrocīti piepūšās, jo uzņem ūdeni un pārsprāgst. Iet bojā citolīzes rezultātā. b) Kā sauc procesu, kas notiek minētajā situācijā? Osmotikais spiediens. c) Paskaidro, kāpēc eritrocīti pārplīst!
Turpinājums failā. | | |
| |
Madara160292 | Lūdzu :) | |
| № 62903, Bioloģija, 12 klase selekcija | | |
| |
Lachuks | Failā. | | |
| |
Anonmous | 1. uzdevums: Atrodiet vienu pareizo atbildi! (5 punkti) 1. Kas ir heteroze? a) Homozigotu īpatņu krustošana, iegūstot heterozigotus īpatņus; b) Palielināta F1 produktivitāte, salīdzinot ar vecāku formām; c) Heterozigotu īpatņu krustošana, iegūstot homozigotus īpatņus; d) Recesīvo pazīmju izpausme F1 paaudzē.
2. Mutācijas ir pēkšņas, nekontrolētas izmaiņas iedzimtības materiālā. Kurš apgalvojums par mutācijām ir pareizs? a) Mutācijas var izmantot selekcijā jaunu šķirņu iegūšanai; b) Mutācijas vienmēr nelabvēlīgi ietekmē organisma funkcijas; c) Visas mutācijas iedzimst nākamajā paaudzē; d) Visas mutācijas samazina indivīdu spēju izdzīvot.
Turpinājums failā. | |
| № 62982, Bioloģija, 11 klase Trīs uzdevumi, tēma - šūnu un organismu ķīmiskais sastāvs. Paldies jau iepriekš! :) | | |
| |
Lachuks | 6.uzd. Lai uzturs būtu pilnvērtīgs un veselīgs ir jāievēro pareizi ēšanas nosacījumi un produkti, kas jālieto. Svarīgākā neorganiskā viela – ūdens, ir svarīga viela, lai pastāvētu dzīvība, jo bez ūdens cilvēks var izdzīvot vien pāris dienas. Protams, ir svarīgi lietot dažāda veida uzturvielas: ogļhidrātus, olbaltumvielas, šķiedrvielas, kā arī vitamīnus, kas uzlabo organisma darbību. Ogļhidrāti ir nepieciešami, lai organismā tiktu veikta enerģijas ražošana. Vitamīns C nepieciešams hormonu sintēzei.
Turpinājums failā. | |
| № 63011, Bioloģija, 12 klase BIOTEHNOLOĢIJAS | | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
Anonmous | Gēnu inženierija 3 Gēnu terapija 4 Klonēšana 7 Selekcija 2 Vektori 6
2.uzd a) DNS denaturācija , Praimeru hibridizācija, DNS sintēze (elongācija) b) jā, nē, jā , jā , nē , nē c) Par var noteik paternitāti un organisma radniecību! Pret 3.uzd Priekšrocības Trūkumi Insekticīdiem ir plašs iedarbības spektrs izmatošana lielās platībās ir dārga iznīcinātu kaitēkļus rada piesārņojumu vidē Namazinās lauksaimniecības sējuma ražību to iedarbības rezultātā iet bojā arī derīgie kukaiņi
Turpinājums failā. | |
| | № 63027, Bioloģija, 12 klase Paldies!!! | | |
| |
Anonmous | Ieskaite Tēma: MŪSDIENU BIOLOĢIJAS ZINĀTNES SASNIEGUMU NOZĪME
1. uzdevums: (7 punkti) Skolēnu grupa Mārupes pagastā veica monitoringu par sugu daudzveidību savvaļas tipa pļavā no 2000.–2005. gadam. Rezultātus apkopoja tabulā. Sugas nosaukums Īpatņu skaits 2000. g. Īpatņu skaits 2001. g. Īpatņu skaits 2002. g. Īpatņu skaits 2003. g. Īpatņu skaits 2004. g. Īpatņu skaits 2005. g. Dzeltenā dzegužkurpīte 1 2 3 4 2 3 Pļavas auzene 50 40 35 30 20 10 Sosnovska latvānis 150 190 250 320 400 500 Analizē tabulas datus! a) Kāda ir Sosnovska latvāņa ietekme uz tabulā minēto sugu daudzveidību šajā pļavā? Šis latvānis izplatās, liekot samazināties pļavas audzenei. b) Kas notiks, ja cilvēks neiejauksies un ļaus sugu īpatņiem brīvi konkurēt arī turpmāk? Susnovsksa latvānis pārņems visas pļavas, liekot izzust daudzām sugām. c) Kā cilvēks varētu regulēt Sosnovska latvāņu skaitu? Uzraksti divus piemērus! 1. Apļaut vietas, kur ir latvānis; 2. Apstrāde ar glifosātu herbicīdiem. d) Kāpēc jāveic sugu daudzveidības uzskaite? Lai pārskatītu pļavas un iznīcinātu augus, kas ir pārāk daudz un turpina vairoties. Un, lai augu daudzveidība būtu lielāka un neiznīktu citas sugas.
Turpinājums failā. | | |
| |
Lachuks | Failā | |
|
|