| Atbilžu arhīvs | № 63046, Bioloģija, 12 klase Biotehnoloģijas | | |
| |
Lachuks | Biotehnoloģijas 1. Novērtē vai dotie apgalvojumi par augu mikropavairošanu ir patiesi! (8 punkti). Augu mikropavairošana, izmantojot veidotājaudus, ir augu veģetatīvās pavairošanas veids. jā nē Augu mikropavairošanu izmanto modificētu organismu iegūšanai. jā nē Jauniegūtie augi ir ģenētiski daudzveidīgi. jā nē Augu mikropavairošanu izmanto augu selekcijā. jā nē Meristēmas šūnas dalās straujāk par vīrusiem, tāpēc iegūtie stādi sākotnēji neslimo ar vīrusu izraisītām augu slimībām. jā nē Zemniekiem ir ekonomiski izdevīgi iegādāties mikropavairošanas rezultātā iegūtos augus. jā nē Augu mikropavairošanu var saukt par augu klonēšanu. jā nē Jauniegūtie augi vairojas tikai veģetatīvi. jā nē
Turpinājums failā. | | |
| |
Anonmous | Failā! | |
| | № 63051, Bioloģija, 12 klase Biotehnoloģijas | | |
| |
greatmind | nē,jā,jā,jā,jā,nē,jā,nē | | |
| |
paliidziiba01 | :)
Ja nav grūti, nospied paldies :) | | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
Anonmous | Failā! | |
| № 63052, Bioloģija, 12 klase Biotehnoloģijas | | |
| |
greatmind | Gēnu inžinierija-3 Gēnu terapija -4 Klonēšana-5 Selekcija-2 Vektori-6 | | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
Anonmous | Hromosomu skaita un formas analizēšana. Jaunu augu un dzīvnieku šķirņu un mikroorganismu celmu veidošana.. Ģenētiskā materiāla pārnešana no viena organisma uz citu. Metode bojātu un par slimību atbildīgu gēnu korekcijai. Ģenētiski identisku organismu (šūnu, molekulu) iegūšana. Plazmīdas un vīrusi, kas tiek izmantoti DNS gēnu pārnešanai un ievadīšanai. Vidē brīvi dzīvojoši organismi, kuriem ievadīti sveši gēni.
Turpinājums failā. | |
| № 63053, Bioloģija, 12 klase Biotehnoloģijas | | |
| |
greatmind | Selekcioniriem ir jāveido tādas kartupeļu šķirnes , kuras būtu aizsargātas no auksta klimata. | | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
Anonmous | a)miglošana, kā arī mazs mitruma daudzums
b)selekcionējot jaizmanto tikai tie kartupeļu bumbuļi, kuru laksti ir bijuši visizturīgākie pret lakstu puvi. Var arī mēģināt ģenētiski modificēt.
| |
| № 63054, Bioloģija, 12 klase Biotehnoloģijas | | |
| |
greatmind | Pārtikā, lai zivis un citi produkti nesaturētu indes un toksīnus. Lai augi būtu aizsārgāti no kūkaiņiem un dzīvniekiem
| | |
| |
paliidziiba01 | 1) medicīnas attīstībā - slimību ārstēšanai; 2) visur ir sēnes vai baktērijas, ar modificētajiem mikroorganismiem varētu tos apkarot 3) specifisku proteīnu iegūšana
Ja nav grūti, nospied paldies :)
| | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
Anonmous | ne tikdaudz laba, cik lēta pārtika. Mikrobioloģiski procesi visos raudzētajos produktos: sieri u.c. raudzēts piens, dažādi raugi, etiķis, metāna iegūšana utt. Antibiotikas, vakcīnas, notekūdeņu attīrītājas dūņas - visur ir sēnes vai baktērijas, kam ievadīt svešus gēnus un tos regulēt daudz vieglāk, kā eikariotiem. Rīgā Org Sint Instit., Mikrobiol. Inst. jau pirms gadiem 35 to darīja. | |
| | № 63073, Bioloģija, 12 klase Palīdziet | | |
| |
greatmind | 1. uzdevums 1c 2a 3b 4c 5b 6b 7d 8b
| | |
| |
Anonmous | Tēma: Organismu vairošanās un attīstība 1. UZDEVUMS Tests 1). Vairošanās notiek a). Molekulārā līmenī b). Organoīdu līmenī c). Šūnu līmenī d). Organismu līmenī 2). Kopdzimuma organismiem abu veidu gametas veidojas a). Uz viena organisma b). Dažādos organismos 3). Kādam vairošanās procesam raksturīgas gametas? a). Dzimumvairošanās b). Bezdzimumvairošanās c). Veģetatīvās vairošanās 4). Sēkla attīstās no a). Zigotas b). Auglenīcas c). Neder neviens 5). No zigotas attīstās a). Auglis b). Dīglis c). Sēkla d). Neder neviens 6). Spāres un sienāži attīstās ar a). Pilnīgu pārvēršanos b). Nepilnīgu pārvēršanos 7). Alantojs ir a). Augs b). Dīgļa urīnpūslis c). Dīgļa iekšējais apvalks d). Neder neviens 8). Normāli cilvēka dīgļa attīstība ilgst a). 8 b).9 c).10 grūtniecības mēnešus
Turpinājums failā. | | |
| |
Lachuks | Failā. | |
| № 63077, Bioloģija, 12 klase Биология12 кл. Organismu Vairošanās un Attīstība | | |
| |
greatmind | Atbildes us pirmo uzdevumu pēc kārtas: Bezdzimumvairošanās Dzimumvairošanas Partenoģenēze Gometas Bezdzumumvairošanas | | |
| |
Anonmous | Failā! | | |
| |
Lachuks | Failā | |
| № 63078, Bioloģija, 12 klase Biotehnoloģijas | | |
| |
greatmind | 1. Iedomājieties, ka dzīvojat nākotnē. Turpmāk aprakstītas vairākas ar gēnu darbību saistītas problēmas (apzīmētas ar cipariem), nosauktas arī perspektīvākās gēnu inženierijas metodes (apzīmētas ar burtiem). Kuras no minētajām gēnu inženierijas metodēm būtu pielietojamas aprakstīto problēmu risināšanā (viena metode var būt pielietojama vairāku problēmu risināšanā)?
a) Sūnās ievadīts gēns, kurš ražo insekticīdus; b) šūnās ievadīts gēns, kurš padara augu izturīgu pret herbicīdiem; c) pastiprināta baktēriju dabiskā spēja pārstrādāt organiskās vielas; d) baktēriju hromosomā ienests gēns, kurs ražo noteiktu hormonu; e) ģenētiski pārveidoti augi, lai to saknes būtu uzņēmīgas pret gumiņbakterijām; f) baktēriju hromosomā ienests gēns, kurš ražo vīrusu vai baktēriju virsmas olbaltumvielas, pēc kurām tos dabiskos apstākļos atpazīst imūnsistēma; g) jauna ģenētiskā materiāla ievadīšana cilvēka šūnās.
Turpinājums failā. | |
| № 63085, Bioloģija, 12 klase Palidziet lūdzu ar diviem uzdevumiem bioloģijā. Tēma: biotehnoloģijas. Pielikumā | | |
| |
greatmind | Failā! | | |
| |
Anonmous | Failā! | | |
| |
Lachuks | 2. uzdevums: (13 punkti) Izpēti attēlu, kurā redzami DNS “pirkstu nospiedumu” analīzē iegūtie rezultāti! Dažādi DNS paraugi apzīmēti ar burtiem. Bulta norāda DNS fragmentu pārvietošanās virzienu. (http://www.copernicusproject.ucr.edu/ssi/HSBiologyResources.htm) a) Uzraksti trīs galvenos DNS “pirkstu nospiedumu” metodes posmus! 1) DNS izdala no šūnu parauga 2) DNS ar restriktāzi sagriež fragmentos 3) Fragmenti pārvietojas pa gēla plati.
b) Izvērtē, vai dotie apgalvojumi par iegūtajiem DNS “pirkstu nospiedumiem” ir patiesi! Apvelc atbilstošo variantu!
Turpinājums failā. | |
| | № 63109, Bioloģija, 12 klase ludzu(09)! | | |
| |
greatmind | 1-3 inaktivēts gēns 4-8 vīruss, kas satur pacientam nepiciešamo gēnu 9-10 vakcīna( vīruss) ko ievada cilvēkam | | |
| |
Lachuks | PĀRBAUDES DARBS (1) BIOTEHNOLOĢIJAS 1.variants
1. uzdevums. 1. Transgēni organismi 2. Vektori 3. Restriktāzes 4. Gēnu terapija 5. Gēnu inženierija
2.uzdevums. 2.1. Ar mazasinību – 10 No baktēriju – 5 Baktēriju kultūra – 4 Baktērija šūna – 8 Cilvēka šūna – 1 No cilvēka – 2 Izolēta – 6 „Izgriezts” – 3 Rekombinēta – 7 Transgēns organisms – 9
Turpinājums failā. | |
|
|