| Atbilžu arhīvs | № 63110, Bioloģija, 12 klase ludzu(10)! | | |
| |
greatmind | In vivo ( shēmu var atrast mg. 24.lpp ) 1-terapeitiskais gēns 2-inaktivēts vīruss 3-vīruss, kurš satur pacientam nepieciešamo gēnu 4-Injekcija, kura satur daudz ģēnetiski modificētu vīrusu 5-Pacienta organismā vīrusi atrod mērķšūnas un ienes tajās terapeitiskos gēnus
ex vivo (mg. 23. lpp) 1-No pacienta paņem šūnas, kuras satur iedzimtās slimības gēnus 2-Pacienta šūnas pavairo audu kultūrā 3-Pacienta šūnas inficē ar vīrusu, kas tajās ienes iedzimtās slimības novēršanai nepieciešamo gēnu 4- Pacienta šūnas, kuras satur terapeitisko gēnu 5-Ģenētiski izmainītās šūnas ievada atpakaļ organismā. | | |
| |
Lachuks | Failā | |
| | № 63111, Bioloģija, 12 klase ludzu(13)! | | |
| |
greatmind | 1. uzdevums: 1-5dīglis 2-7sēklaizmetnis 3-4zigota 4-1gametas 5-10spermatoģenēze 6-3olšūnas 7-8apaugļošanas 8-2morula 9-9organoģenēze 10-6hermafrodīti | | |
| |
paliidziiba01 | Izmantotas bioloģijas zināšanas
Ja nav grūti, nospied paldies :) | | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
Anonmous | Failā! | |
| № 63112, Bioloģija, 12 klase ludzu(14)! | | |
| |
greatmind | 4. uzd sēklinieks, hermafrodīts, olnīca, olšūna, spermatozoīds, pumpurošanas
5. PAR - Cilvēkiem, kuriem nav vēlmes un naudas audzināt bērnus, nav tas jādara. Jā mātei ir problēmas ar veselību un viņa var nomirt, nevajag atstāt bērnu PRET Tas nav labi sievietes veselībai, vēlāk viņai vispār var nebūt bērnu. Neētiski nogalināt bērnu | | |
| |
paliidziiba01 | Izmantotas bioloģijas zināšanas
Ja nav grūti, nospied paldies :) | | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
Anonmous | 4.uzd 1.spermatozoīds, olas dzeltenums 2. Divdzimumu dzīvnieks 3. Olnīca, ola 4.Olšūna 5.Sēklinieks 6.pumpurošanās 5.uzd 5.uzd priekšrocības – var tikt vaļā no augļa, var izmantot galējās nepieciešamības gadījumā Trūkumi – legāli drīkst veikt līdz 12 ned.; var iestāties neauglība; aborts atstāj nelabvēlīgas sekas
6.uzd 1.Pareizi 2. Nepareizi 3. Nepareizi 4.pareizi 5.nepareizi 6.pareizi 7.nepareizi | |
| № 63115, Bioloģija, 12 klase ludzu(17)! | | |
| |
greatmind | 1. uzd 1-augs 2-auga šūnas 3-4 dīgļī 5 -modificētais augs pele 1. vīr. pele 2. sēklinieki 3. apaugļošanas 4.siev. pele 5. olnīca 6. apaugļotās šūnas 7.pele | | |
| |
Lachuks | BIOTEHNOLOĢIJAS (2) 1.variants.
1.uzd. 1.1. Dēstu attīstība – 4. Dēstu pārstādīšana – 5. Veidotājaudu pavairošana – 3. Veidotājaudu iegūšana – 2. Pavairojamais augs – 1. 1.2. 1. 2. x 3. x 4. 5. x 1.3. • Veidotājaudi neslimo ar vīrusu slimībām, jo veidotājaudu šūnas dalās ātrāk nekā tajās spēj savairoties vīrusi. • Iegūst pilnīgi vienādus augus (klonus) īsā periodā.
Turpinājums failā. | |
| № 63128, Bioloģija, 11 klase vielu transports | | |
| |
paliidziiba01 | :)
Ja nav grūti, nospied paldies :) | | |
| |
wineta-s | Vielu transports :) | | |
| |
greatmind | Bioloģija 11 Jautājums 1 Jautājuma teksts Kurš nav vielu transporta veids? Izvēlieties vienu: a. molekulu transports b. aktīvais c. pasīvais Jautājums 2 Jautājuma teksts Makromolekulu transports iedalās endocitozē un eksocitozē? Izvēlaties vienu: Patiesi Aplami
Turpinājums failā. | |
| | № 63129, Bioloģija, 11 klase Organisma ķīmiskais sastāvs | | |
| |
paliidziiba01 | :)
Ja nav grūti, nospied paldies :) | | |
| |
greatmind | Failā | | |
| |
loreta30 | 1-B 2-PATIESI 3-PATIESI 4-PATIESI 5-PATIESI 6-PATIESI 7-PATIESI
| |
| № 63130, Bioloģija, 11 klase Prokariotu šūnas uzbūve | | |
| |
greatmind | 1. UZDEVUMS :Aizpildi tukšās vietas tabulā par šūnu specifiskajām funkcijām, to nozīmi organismā! Šūna Šūnas specifiskā funkcija Organisma funkcija Ādas epitēlija šūna Iedeguma veidošana Pielāgošanās vides apstākļiem CO2, O2 transports Gāzu maiņa Leikocīti Fagocitoze Neirons Apkārtējās vides Kairinājuma uztveršana Saraušanās Kustības
Turpinājums failā. | |
| № 63151, Bioloģija, 11 klase Izveido bioloģisku aprakstu skaidrojot terminus - Transkripcija Kodons Translācija Antikodāns Mutagēns Starta kodons | | |
| |
Lachuks | Transkripcija-ģenētiskas informācijas pārnese. Kodons-nukleotīdu triplets (sastāv no 3 bāzēm), kas kodē noteiktu aminoskābi. Translācija-olbaltumvielu izveidošana no aminoskābēm atbilstoši mRNS sastāvam. Antikodāns-nukleotīdu triplets tRNS molekulā, kas atpazīst komplementāru kodonu mRNS molekulā. Mutagēns-eksogēni un endogēni fizikāli, ķīmiski un bioloģiski faktori, kas izraisa mutācijas. Starta kodons- kodons, ar kuru sākas ģenētikas kods. | | |
| |
loreta30 | Transkripcija ir RNS molekulas sintezēšanās uz DNS matrices. Ģenētiskā koda vienība jeb kodons. Olbaltumvielas sintēzi pēc informācijas, kas ir ierakstīta mRNS nukleotīdu secības veidā, sauc par translāciju. Antikodons – nukleotīdu triplets tRNS molekulā, kas atpazīst komplementāru kodonu mRNS molekulā. Mutagēni (burtiski no latīņu 'izmaiņu iemesls') ir eksogēni un endogēni fizikāli, ķīmiski un bioloģiski faktori, kas izraisa mutācijas. Gandrīz visi organismi izmantot to pašu ģenētisko kodu, ko sauc par standarta ģenētiskais kods, pat bezšūnu struktūru no vīrusa, tie ir arī, izmantojot standarta ģenētisko kodu. Tomēr ir daž | | |
| |
greatmind | Transkripcija. Noteiktais DNS fragments kopējas komplementārajā RNS ķēdē. Tādu procesu sauc par transkripciju vai arī par kopēšanas procesu. Kodons. Vienu aminoskābi kodē grupa no trim nukleotīdiem, tādu grupu sauc par kodonu. Translācija. Nukleotīdu sekvences pārvēršanas process aminoskābju sekvencē sauc par translāciju. Antikodons. tRNS molekula sastāv no noteiktās aminoskābes un antikodona.
| |
| № 63152, Bioloģija, 11 klase Šūnu uzbūve, daudzveidība un funkcijas | | |
| |
Lachuks | Failā :) | | |
| |
wineta-s | Šūnu uzbūve, daudzveidība un funkcijas
1. uzdevums (20 punkti) uzzīmē eikariota šūnu, atzīmējot organoīdus: šūnapvalks, kodols, endoplazmatiskais tīkls, vakuolas, Goldži komplekss, ribosomas, hloroplasti mitohondriji, lizosomas citoplazma. Sameklē un atzīmē organoīdiem atbilstošās funkcijas! 1. Nodrošina šūnu ar enerģiju. Mitohondriji 2. Sintezē olbaltumvielas. Ribosomas 3. Notiek fotosintēze Hloroplasti 4. Regulē vielmaiņu starp ārvidi un šūnu, nodrošina fagocitozi un pinocitozi. Šūnapvalks 5. Atrodas nepārtrauktā kustībā un nodrošina vielmaiņu. 6. Veic vielu transportu. Goldži komplekss 7. Ŗegulē šūnas darbību. Kodols 8. Uzkrāj šūnsulu. Vakuolas 9. Vielu sašķelšana Lizosomas 10. Sintezē olbaltumvielas, lipīdus, ogļhidrātus, veido šūnas membrānu. Endoplazmatiskais tīkls
Turpinājums failā. | |
| | № 63153, Bioloģija, 11 klase ŠŪNU ĶĪMISKAIS SASTĀVS | | |
| |
≈√vp_idb_insp‰ | ŠŪNU ĶĪMISKAIS SASTĀVS 1. uzdevums (11 punkti) Šūnās ietilpstošās vielas veic dažādas funkcijas. Sameklē katrai vielai visas iespējamās funkcijas un ieraksti atbilstošos burtus! Vielas Funkcijas 1. Olbaltumvielas – B 2. Lipīdi - C 3. Dezoksiribonukleīnskābe - A 4. Ūdens - E 5. Ogļhidrāti - D
A. Informācijas glabāšana B. Vielu transports C. Enerģijas avots D. Rezerves vielas E. Termoregulācija F. Šūnas struktūras veidošana
Turpinājums failā. | | |
| |
Anonmous | Failā! | | |
| |
greatmind | 1. uzd 1.D 2.F 3.A 4.B 5.C
3.UZD a-4 b-1 c-2 d-5 e-3 | | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
wineta-s | Bija jau gatavas atbildes :) | |
|
|