| Atbilžu arhīvs | № 63477, Bioloģija, 11 klase Paskaidro: Hibridoloģiskā metode Citoģenētiskā metode Molekulārā metode Ontoģenētiskā metode Ģenealoģiskā metode Ģenealoģija Apraksti Mendeļa iedzimtības likumus un paskaidro ar dzimumsaistīto iedzimtību. | | |
| |
liene | Hibridoloģiskā metode jeb divu indivīdu krustošana un pēcnācēju pazīmju novērošana ir galvenā klasiskās ģenētikas pētīšanas metode.
Citoģenētiskā metode pēta iegūto hibrīdu šūnas.
Molekulārā metode pēta DNS.
Ontoģenētiskā metode noskaidro, kā izpaužas atsevišķu gēnu darbība organismu dzīves laikā. Ar šo metodi, piemēram, ir noskaidrots, ka cilvēkam daudzu iedzimtu slimību attīstība ir atkarīga no mantotajiem gēniem, dzīves vides un paša cilvēka dzīvesveida.
Ģenealoģiskā metode – pēta pazīmju pārmantošanu dzimtās no paaudzes paaudzē.
Ģenealoģija ir vēstures palīgnozare. | | |
| |
Lachuks | Failā. | | |
| |
paliidziiba01 | izmantotas bioloģijas zināšanas
Ja nav grūti, nospied paldies :) | |
| | № 63484, Bioloģija, 10 klase Barības Ķēdes | | |
| |
paliidziiba01 | Veidoju pēc iespējas vienkāršākas barības ķēdes, gadījumā, ja skolotāja prasa kaut ko paskaidrot, lai zini, kas tie ir par dzīvniekiem | | |
| |
Lachuks | Uzdevumi: 1. Izveido 3 barības ķēdes – a) pļavas biocenozei Putni kukaiņēdāji zirnekļi zālēdāji kukaiņi augi b) purva biocenozei Bebri augi c) meža biocenozei Lapsa vāvere augi (koku augļi – rieksti) 2. Izveido barošanās tīklu ( ekosistēma - ūdens ) Ūdens putns (zivju gārnis) zivis ūdensaugi
Turpinājums failā. | | |
| |
4alis | Apraksts failā | |
| № 63526, Bioloģija, 12 klase Bioloģija 12kl, Organismu Barošanās | | |
| |
Lachuks | 1.uzd. Zemene – A Pelēkā puve – S Dārza vīngliemezis – Fi Strazds – Z Piekūns – P Skudra – H Laputs – Fi
2.uzd. 2.1. Vai kālijs veicina gurķu dīgstu augšanu? 2.2. Neatkarīgais – dīgstu masa, g Atkarīgais – šķīduma koncentrācija, % Fiksētais – temperatūra, t 2.3. Jā, kālijs veicina gurķu augšanu, bet tikai tad, ja nav pārlieku daudz, ir noteikta koncentrācija. 2.4. Jāievēro, ka ūdens ir var izgarot, un tas ir visu laiku jāpapildina.
Turpinājums failā. | |
| № 63551, Bioloģija, 12 klase 2.Uzdevums Uzmanīgi izlasi aprakstu un atbildi uz jautājumiem! Priežu parastā zāģlapsene (Diprion pini) sastopama Latvijā. Ar zāģveida dējēkli mātīte ierobo priežu skujās garenisku rieviņu, kurā iedēj 2–30 bezkrāsainas olas. Pēc 10– 14 dienām no olām izšķiļas kāpuri. Aizskarot zaru, iztraucētie kāpuri atliec ķermeņa priekšgalu uz augšu, sastingst un atgādina jaunu zariņu. Jaunie kāpuri ēd tikai iepriekšējo gadu jeb vecās skujas. Pieaugušie kāpuri ēd visas skujas, turas kopā grupās, tāpēc tie ir viegli saskatāmi uz kailajiem zariem. Jūlijā kāpuri iekūņojas un augusta sākumā no kūniņām izlido jaunas zāģlapsenes, kas pārojas un dēj | | |
| |
≈√vp_idb_insp‰ | a) Domāju, ka visefektīvāk būtu apkarot jūlijā, kad kāpuri iekūņojas, jo tad tie ir nekustīgi. Ja tos aiztiek pirms jūlija mēneša, tie atliec ķermeņa priekšgalu uz augšu, sastingst un atgādina jaunu zariņu līdz ar to ir grūti tos atšķirt. b) Periodiski vai masveidā savairojas mežu kaitēkļi, it sevišķi koksnes kaitēkļi (koksngrauži, krāšņvaboles, ķirmji, lapgrauži, smecernieki, gremzdgrauži, mīkstspārņi u.c.), to starpā ir arī bīstami kaitēkļi, kuri bojā veselus kokus un novājina tos, kā arī tehniskie kaitēkļi, kuri samazina sagatavojamās koksnes kvalitāti.
Turpinājums failā. | | |
| |
paliidziiba01 | Ja nav grūti, nospied paldies :) | |
| № 63618, Bioloģija, 12 klase VIELU TRANSPORTS steidzami vajadzīgs:( kas var palīdzēt atsutiet e-pastu!;) | | |
| |
pinisbinis | ludzu | | |
| |
Lachuks | 3.uzd. No slimā dzīvnieka siekalām koduma brūcē var iekļūt vīruss, kas izraisa saslimšanu ar trakumsērgu. Lai zēns nesaslimtu ar trakumsērgu, viņa jāsaņem ārstnieciskais serums, kas satur gatavas antivielas pret trakumsērgas vīrusu. Tādejādi viņam izveidosies mākslīgā pasīva imunitāte pret šo slimību. Cilvēki, kuru profesionālā darbība cieši saistīta ar dzīvniekiem, piemēram, veterinārārsti, tiek vakcinēti pret trakumsērgu. Ar vakcīnu organismā tiek ievadīts inaktivēts trakumsērgas vīruss – antigēns, kas veicina antivielas veidošanos. Tādejādi šiem cilvēkiem ir izveidojusies dabiskā aktīvā imunitāte pret trakumsērgu.
Turpinājums failā. | |
| | № 63623, Bioloģija, 11 klase Tēma - Ar dzimumu saistīta iedzimšana. Tikai divi uzdevumi, lūdzu padalieties ar savām zināšanām! Paldies jau iepriekš! :) | | |
| |
paliidziiba01 | Izmantoti G. Mendeļa iedzimtības faktori
2.2. Bērnu veselības prognozes Pēc Georga Mendeļa veiktajiem pētījumiem, slimības pārmantojamība ir 3:1, tas nozīmē, ka 3 bērni būs veseli, bet vienam bērnam būs sviedru dziedzeru trūkums. Izdarot secinājumus, ka G. Mendeļa veiktajā eksperimentā 4. zirnis bija savādāks, iespējams, ka šajā gadījumā 3. dēls (jaunākais dēls) būs bez sviedru dziedzeriem.
Turpinājums failā. | | |
| |
Lachuks | Failā. | |
| № 63625, Bioloģija, 12 klase vielu transports...uzd parak liels nevaru ievietot, interesantiem nosutishu uz e-pastu | | |
| |
≈√vp_idb_insp‰ | VIELU TRANSPORTS 1.variants.
1.uzd. o Ūdens un minerālvielas saknēs nonāk osmozes ceļā. o Pa lūksnes vadaudiem pārvietojas ūdenī izšķīdušas organiskās vielas
2.uzd. 1. leikocīti 2. eritrocīti 3. leikocīti 4. trombocīti 5. eritrocīti
Turpinājums failā. | | |
| |
Lachuks | Failā. | |
| № 63626, Bioloģija, 12 klase vielu transports...uzd parak liels nevaru ievietot, interesantiem nosutishu uz e-pastu | | |
| |
Lachuks | VIELU TRANSPORTS 1.variants.
1.uzd. o Ūdens un minerālvielas saknēs nonāk osmozes ceļā. o Pa lūksnes vadaudiem pārvietojas ūdenī izšķīdušas organiskās vielas
2.uzd. 1. leikocīti 2. eritrocīti 3. leikocīti 4. trombocīti 5. eritrocīti
Turpinājums failā. | |
| № 63627, Bioloģija, 12 klase organismu barosanas....uzd parak liels nevaru ievietot, interesantiem nosutishu uz e-pastu | | |
| |
Lachuks | ORGANISMU BAROŠANĀS 1.variants
1.uzd. Egle – A Piepe – H Vāvere – Fi Mizgrauzis – Fi Dzilnītis – Z Cauna – Fa Pūce – Fa
3.uzd. Sūcējtipa mutes orgāni 6. Grauzējtipa mutes orgāni 3. Četrdaļīgs kuņģis, kurās barības sagremošanu nodrošina gan mikroorganismi, gan kuņģa sulas enzīmi. 2. Kuņģis ar „kabatām”, kurās var ilgstoši „uzglabāt” barību. 5. Ilkņi un dzerokļi ar asām šķautnēm 7. Gari priekšzobi, kuri aug visu dzīves laiku. 1. Guza barības uzkrāšanai. 8.
Turpinājums failā. | |
| | № 63657, Bioloģija, 10 klase Palidziet lūdzu ar uzdevumiem bioloģija. Pielikumā | | |
| |
Lachuks | VIELMAIŅAS GALAPRODUKTU IZVADĪŠANA
1. variants
1. uzdevums (5 punkti)
Vai apgalvojums ir patiess? Atzīmē atbilstošo atbildes variantu!
Apgalvojums Jā Nē
Veselam cilvēkam urīna sastāvā ir urīnskābe. Jā
Glikozes parādīšanās urīnā liecina par liela saldumu daudzuma patēriņu uzturā. Nē
Temperatūras receptori atrodas zemādas taukaudos. Jā
Par nieru darbību var spriest arī pēc urīna analīzes rezultātiem. Jā
Nierakmeņus var diagnosticēt ar ultrasonogrāfu. Nē
Turpinājums failā. | |
|
|