Atbilžu arhīvs Atbilžu arhīvs
№ 63477, Bioloģija, 11 klase
Paskaidro: Hibridoloģiskā metode
Citoģenētiskā metode
Molekulārā metode
Ontoģenētiskā metode
Ģenealoģiskā metode
Ģenealoģija
Apraksti Mendeļa iedzimtības likumus un paskaidro ar dzimumsaistīto iedzimtību.

liene
liene
liene
Hibridoloģiskā metode jeb divu indivīdu krustošana un pēcnācēju pazīmju novērošana ir galvenā klasiskās ģenētikas pētīšanas metode.

Citoģenētiskā metode pēta iegūto hibrīdu šūnas.

Molekulārā metode pēta DNS.

Ontoģenētiskā metode noskaidro, kā izpaužas atsevišķu gēnu darbība organismu dzīves laikā. Ar šo metodi, piemēram, ir noskaidrots, ka cilvēkam daudzu iedzimtu slimību attīstība ir atkarīga no mantotajiem gēniem, dzīves vides un paša cilvēka dzīvesveida.

Ģenealoģiskā metode – pēta pazīmju pārmantošanu dzimtās no paaudzes paaudzē.

Ģenealoģija ir vēstures palīgnozare.

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>

paliidziiba01
paliidziiba01
paliidziiba01
izmantotas bioloģijas zināšanas

Ja nav grūti, nospied paldies :)
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 63484, Bioloģija, 10 klase
Barības Ķēdes
Apskaties uzdevumu
<1/1>

paliidziiba01
paliidziiba01
paliidziiba01
Veidoju pēc iespējas vienkāršākas barības ķēdes, gadījumā, ja skolotāja prasa kaut ko paskaidrot, lai zini, kas tie ir par dzīvniekiem
Apskaties risinājumu
<1/1>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Uzdevumi: 1. Izveido 3 barības ķēdes –
a) pļavas biocenozei
Putni kukaiņēdāji  zirnekļi  zālēdāji kukaiņi  augi
b) purva biocenozei
Bebri  augi
c) meža biocenozei
Lapsa  vāvere  augi (koku augļi – rieksti)
2. Izveido barošanās tīklu ( ekosistēma - ūdens )
Ūdens putns (zivju gārnis)  zivis  ūdensaugi


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>

4alis
4alis
4alis
Apraksts failā
Apskaties risinājumu
<1/1>
Zelta uzdevums (50+20 punktu par risinājumu) № 63526, Bioloģija, 12 klase
Bioloģija 12kl, Organismu Barošanās
Apskaties uzdevumu
<1/1>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
1.uzd.
Zemene – A
Pelēkā puve – S
Dārza vīngliemezis – Fi
Strazds – Z
Piekūns – P
Skudra – H
Laputs – Fi

2.uzd.
2.1. Vai kālijs veicina gurķu dīgstu augšanu?
2.2. Neatkarīgais – dīgstu masa, g
Atkarīgais – šķīduma koncentrācija, %
Fiksētais – temperatūra, t
2.3. Jā, kālijs veicina gurķu augšanu, bet tikai tad, ja nav pārlieku daudz, ir noteikta koncentrācija.
2.4. Jāievēro, ka ūdens ir var izgarot, un tas ir visu laiku jāpapildina.


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 63551, Bioloģija, 12 klase
2.Uzdevums
Uzmanīgi izlasi aprakstu un atbildi uz jautājumiem!
Priežu parastā zāģlapsene (Diprion pini) sastopama Latvijā. Ar zāģveida dējēkli mātīte ierobo priežu skujās
garenisku rieviņu, kurā iedēj 2–30 bezkrāsainas olas. Pēc 10– 14 dienām no olām izšķiļas kāpuri.
Aizskarot zaru, iztraucētie kāpuri atliec ķermeņa priekšgalu uz augšu, sastingst un atgādina jaunu zariņu. Jaunie kāpuri ēd tikai iepriekšējo gadu jeb vecās skujas. Pieaugušie kāpuri ēd visas skujas, turas kopā grupās, tāpēc tie ir viegli saskatāmi uz kailajiem zariem. Jūlijā kāpuri iekūņojas un augusta sākumā no kūniņām izlido jaunas zāģlapsenes, kas pārojas un dēj

≈√vp_idb_insp‰
≈√vp_idb_insp‰
≈√vp_idb_insp‰
a) Domāju, ka visefektīvāk būtu apkarot jūlijā, kad kāpuri iekūņojas, jo tad tie ir nekustīgi. Ja tos aiztiek pirms jūlija mēneša, tie atliec ķermeņa priekšgalu uz augšu, sastingst un atgādina jaunu zariņu līdz ar to ir grūti tos atšķirt.
b) Periodiski vai masveidā savairojas mežu kaitēkļi, it sevišķi koksnes kaitēkļi (koksngrauži, krāšņvaboles, ķirmji, lapgrauži, smecernieki, gremzdgrauži, mīkstspārņi u.c.), to starpā ir arī bīstami kaitēkļi, kuri bojā veselus kokus un novājina tos, kā arī tehniskie kaitēkļi, kuri samazina sagatavojamās koksnes kvalitāti.


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>

paliidziiba01
paliidziiba01
paliidziiba01

Ja nav grūti, nospied paldies :)
Apskaties risinājumu
<1/1>
Zelta uzdevums (50+20 punktu par risinājumu) № 63618, Bioloģija, 12 klase
VIELU TRANSPORTS
steidzami vajadzīgs:( kas var palīdzēt atsutiet e-pastu!;)

pinisbinis
pinisbinis
pinisbinis
ludzu
Apskaties risinājumu
<1/1>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
3.uzd.
No slimā dzīvnieka siekalām koduma brūcē var iekļūt vīruss, kas izraisa saslimšanu ar trakumsērgu. Lai zēns nesaslimtu ar trakumsērgu, viņa jāsaņem ārstnieciskais serums, kas satur gatavas antivielas pret trakumsērgas vīrusu. Tādejādi viņam izveidosies mākslīgā pasīva imunitāte pret šo slimību.
Cilvēki, kuru profesionālā darbība cieši saistīta ar dzīvniekiem, piemēram, veterinārārsti, tiek vakcinēti pret trakumsērgu. Ar vakcīnu organismā tiek ievadīts inaktivēts trakumsērgas vīruss – antigēns, kas veicina antivielas veidošanos. Tādejādi šiem cilvēkiem ir izveidojusies dabiskā aktīvā imunitāte pret trakumsērgu.


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
Sudraba uzdevums (25+10 punktu par risinājumu) № 63623, Bioloģija, 11 klase
Tēma - Ar dzimumu saistīta iedzimšana. Tikai divi uzdevumi, lūdzu padalieties ar savām zināšanām! Paldies jau iepriekš! :)
Apskaties uzdevumu
<1/1>

paliidziiba01
paliidziiba01
paliidziiba01
Izmantoti G. Mendeļa iedzimtības faktori

2.2. Bērnu veselības prognozes
Pēc Georga Mendeļa veiktajiem pētījumiem, slimības pārmantojamība ir 3:1, tas nozīmē, ka 3 bērni būs veseli, bet vienam bērnam būs sviedru dziedzeru trūkums.
Izdarot secinājumus, ka G. Mendeļa veiktajā eksperimentā 4. zirnis bija savādāks, iespējams, ka šajā gadījumā 3. dēls (jaunākais dēls) būs bez sviedru dziedzeriem.


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 63625, Bioloģija, 12 klase
vielu transports...uzd parak liels nevaru ievietot, interesantiem nosutishu uz e-pastu

≈√vp_idb_insp‰
≈√vp_idb_insp‰
≈√vp_idb_insp‰
VIELU TRANSPORTS
1.variants.

1.uzd.
o Ūdens un minerālvielas saknēs nonāk osmozes ceļā.
o Pa lūksnes vadaudiem pārvietojas ūdenī izšķīdušas organiskās vielas

2.uzd.
1. leikocīti
2. eritrocīti
3. leikocīti
4. trombocīti
5. eritrocīti


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
Failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 63626, Bioloģija, 12 klase
vielu transports...uzd parak liels nevaru ievietot, interesantiem nosutishu uz e-pastu

Lachuks
Lachuks
Lachuks
VIELU TRANSPORTS
1.variants.

1.uzd.
o Ūdens un minerālvielas saknēs nonāk osmozes ceļā.
o Pa lūksnes vadaudiem pārvietojas ūdenī izšķīdušas organiskās vielas

2.uzd.
1. leikocīti
2. eritrocīti
3. leikocīti
4. trombocīti
5. eritrocīti


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 63627, Bioloģija, 12 klase
organismu barosanas....uzd parak liels nevaru ievietot, interesantiem nosutishu uz e-pastu

Lachuks
Lachuks
Lachuks
ORGANISMU BAROŠANĀS
1.variants

1.uzd.
Egle – A
Piepe – H
Vāvere – Fi
Mizgrauzis – Fi
Dzilnītis – Z
Cauna – Fa
Pūce – Fa

3.uzd.
Sūcējtipa mutes orgāni 6.
Grauzējtipa mutes orgāni 3.
Četrdaļīgs kuņģis, kurās barības sagremošanu nodrošina gan mikroorganismi, gan kuņģa sulas enzīmi. 2.
Kuņģis ar „kabatām”, kurās var ilgstoši „uzglabāt” barību. 5.
Ilkņi un dzerokļi ar asām šķautnēm 7.
Gari priekšzobi, kuri aug visu dzīves laiku. 1.
Guza barības uzkrāšanai. 8.


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
№ 63657, Bioloģija, 10 klase
Palidziet lūdzu ar uzdevumiem bioloģija. Pielikumā
Apskaties uzdevumu
<1/1>

Lachuks
Lachuks
Lachuks
VIELMAIŅAS GALAPRODUKTU IZVADĪŠANA

1. variants


1. uzdevums (5 punkti)

Vai apgalvojums ir patiess? Atzīmē atbilstošo atbildes variantu!

Apgalvojums Jā Nē

Veselam cilvēkam urīna sastāvā ir urīnskābe. Jā

Glikozes parādīšanās urīnā liecina par liela saldumu daudzuma patēriņu uzturā. Nē

Temperatūras receptori atrodas zemādas taukaudos. Jā

Par nieru darbību var spriest arī pēc urīna analīzes rezultātiem. Jā

Nierakmeņus var diagnosticēt ar ultrasonogrāfu.


Turpinājums failā.
Apskaties risinājumu
<1/1>
|< << 115/156 >> >|
Atpakaļ >>
Reklāma
© 2007-2018 homework.lv
Top.LV