| Atbilžu arhīvs | № 69867, Bioloģija, 11 klase 3.5 uzd!!! | | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
paliidziiba01 | DNS mutācijas
Pārveidojiet vesela cilvēka DNS, lai tajā vismaz 2 vietās rastos „rāmja nobīde” Vesela cilvēka DNS:
Turpinājums failā. | |
| | № 69917, Bioloģija, 9 klase Ludzu palidziet! Paldieess :) | | |
| |
Lachuks | Veģetatīvas nervu sistēmas sastāvdaļas Simpātiskā NS Parasimpātiskā NS Kādā situācijā darbojas? darbojas trauksmes jeb sasprindzinājumā situācijās Darbojas miera un atpūtas stāvoklī Uzraksti 3 pazīmes, kas liecina par šī NS darbību! Paplašinās acu zīlītes Paātrinās sidrs darbība Sašaurinās asinsvadi Palēninās sirds darbība Sašaurinās acu zīlītes Sašaurinās bronhi
Turpinājums failā. | |
| № 70102, Bioloģija, 12 klase Bioloģija | | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
paliidziiba01 | Biotehnoloģijas
1. Norādiet, kurš jēdziens atbilst katram apgalvojumam! (5 punkti) 1. Gēnu inženierija 2. Gēnu terapija 3. Mutanti 4. Vektori 5. Restriktāze 6. Ligāze 7. Transgēni orgāni
Turpinājums failā. | | |
| |
M.K | failā | |
| № 70186, Bioloģija, 10 klase 2-3 uzd. | | |
| |
paliidziiba01 | 2. uzdevums 2.1. Pppp; Ppmm; Mmpp; Mmmm 2.2. ppPP; ppmm; MmPP; Mmmm
3. uzdevums bērni: AZ; Az; aZ; az vecāki: Aa; Zz | |
| № 70187, Bioloģija, 10 klase 4-5 uzd. | | |
| |
sauluks29 | Ģenētikas zināsāna svarīga tiem, kas plāno nodarboties ar jūrascūciņu pavairošanu un šķirnes uzlabošanu. Hromosomas ir pārmantojamo īpašību pārnēsātājas un ir lokaližētas katras šūnas kodolā. Dzīvniekiem ir hromosomu pāris, pusi no kuras vīņi pārņem no mātes un otru pusi no tēva. Tādā veidā organismā ir abu vecāku pazīmes. Kā arī jebkuram gēnam, kurš atbild par kādu pazīmi organismā, ir pāris. Ģenētiskās informācijas nesēja ir DNS (dezoksiribonukleīnskābe).
Gēns
iedzimtības informācijas pamatvienība – DNS daļa. Atbild par konkrētām pazīmēm (apspalvojuma garums, nokrāsa, krāsa, acu krāsa u.c.).
Alele
katra gēna | | |
| |
paliidziiba01 | 4. uzdevums dominantā - sarkanā krāsa recesīvā - punktiņi AA - dominantā (māte), Aa - recesīvā (tēvs) bērni: Aa, Aa - ar punktiņiem; AA, AA - bez punktiņiem
5. uzdevums SD x sd Ss - purpursarkani augļi Sd - purpursarkani, gludi augļi Ds - balti, dzeloņaini augļi Dd - dzeloņaini augļi | |
| | № 70226, Bioloģija, 12 klase Uzrakstiet 3 argumentus, kas apstiprina vai noliedz tēzi "Augu ģenētiskā modificēšana ir progresīvas lauksaimniecības iezīme"! Pamatojiet tos. | | |
| |
paliidziiba01 | - atbaida vai pat nogalina kukaiņus, izmirst kukaiņu sugas + ir dauz pārtikas, cilvēki un dzīvnieki vairs necieš badu - ĢMO nonāk arī cilvēku un dzīvnieku oganismos, kas rada kaitējumu veseībai | |
| № 70227, Bioloģija, 12 klase Pēdējos gados ir radušās aizdomas, ka gēnu terapiju lieto arī profesionālajā sportā. Uzrakstiet 4 argumentus pret gēnu terapijas izmantošanu sportā! Pamatojiet tos!
| | |
| |
paliidziiba01 | 1) Lietojot androgēnus, sievietes maskulinizējas, bet vīrieši feminizējas 2) Lietojot var veidoties multiplu orgānu mazspēja 3) var izveidoties vēzis 4) muskuļu augšanas faktora stimulēšana-civēks nedoā līdz, ka tas nav viņa dabiskais organisms, ka organisms tiek pārveidots, līdz ar to dara dauz vairāk nekā tas ir pieļaujams | |
| № 70298, Bioloģija, 11 klase Biomas | | |
| |
Lachuks | Pārbaudes darbs. Biomas.
1. Pretī raksturojumam ierakstiet atbilstošās biomas burtu! (8 punkti)
A – stepe, B – musonu meži, C – savanna, D – Vidusjūras cietlapju meži, E – tundra, F – taiga, G – platlapju meži, H – tuksneši, I – mitrie tropu meži, J – jaukto koku meži
1. Veģetāciju veido ķērpji, sūnas un nelieli krūmi E
Turpinājums failā. | |
| № 70306, Bioloģija, 12 klase Ludzu help me | | |
| |
paliidziiba01 | Francis Balodis, Emīlija Brīvkalne, Andris Caune pēta vēsturi, izmantojot lietiskos vēstures avotus — arheoloģiskos pieminekļus (senlietas, senās celtnes, apbedījumus) Vēsture, ģeogrāfija, dažādas valodas, matemātika, fizika Latvijas Universitāte, kur iesāk mācīties ģeoloģiju, pēc tam turpina mācības Ukrainā par arheologu.
Turpinājums failā. | |
| | № 70374, Bioloģija, 10 klase Lūdzu palīdziet izpildīt. | | |
| |
Lachuks | 1.UZDEVUMS: Aizpildiet tabulu (4. punkti) Pētnieks izlēja krāsu uz plates ar baktēriju kultūru un novēroja, ka baktērijas izdzīvo, lai gan tās atradās saules gaismā. Viņš izteica hipotēzi, ka krāsa pasargā baktērijas no bojāejas ultravioletajos staros. Lai pārbaudītu šo hipotēzi, viņš nolēma novietot ultravioletajos staros divas plates ar baktēriju kultūru. Vienā platē bija baktērijas un krāsa, bet otrā tikai baktērijas. Pēc atrašanās ultravioletajos staros baktērijas abās platēs aizgāja bojā.
Turpinājums failā. | | |
| |
paliidziiba01 | № 70374, Bioloģija, 10 klase bioloģija - dzīvie organismi, baktēriju izpēte... | |
|
|