| Atbilžu arhīvs | № 64179, Literatūra, 10 klase Pārbaudes darbs (radošs) | | |
| |
paliidziiba01 | Pasaulē nekas nav pastāvīgs
Pasaulē nekas nav pastāvīgs, to var apgalvot ikviens, pat elpas vilcieni, par kuriem mēs ikdienā nepiedomājam, bet katru reizi tie mums iznāk savādāki. Ikvienam, ierodoties pasaulē, nav ne mazākās jausmas, kur viņš atrodas, kas viņu sagaida tālākajā dzīvē, kāpēc viņš vispār šeit atrodas, cik ilgi šeit atradīsies, kas viņam lemts dzīvē ... Ikviena lieta, ikviena darbība šķiet kaut kas jauns, kaut kas nebijis, pie kā ar laiku pierod. Šajā mirkī mums liekas, ka viss apkārt ir patstāvīgs un, ka nekas nemainīsies, viss iepazītais pastāvēs un būs, bet, diemžēl, šis uzskats ir ļoti mānīgs, jeb precīzāk sakot - ļoti nepareizs. Viss apkārt plūst un mainās, nekas nepaiek savā iepriekšējā vietā, piemēram, pat cilvēks mainās – ar laiku mainās viņa domas, uzskati, mainās apģērba izmēri, mainās dzīves pieredze, mainās apkārtne utt.
Turpinājums failā. | |
| | № 64447, Literatūra, 10 klase Stāstījumu par vienu no O.Vailda pasakām pēc dotajiem parametriem- kompozīcija, galvenie tēli, to raksturojums. utt
LŪDZU steidzami valag dabūt | | |
| |
paliidziiba01 | Ceru, ka mūsu viedoklis sakrīt
Ja nav grūti, nospied paldies :) | | |
| |
Lachuks | O. VAILDS „LAIMĪGAIS PRINCIS”
Oskara Vailda „Laimīgais Princis” ir pasaka, kas atklāj kāda ir īsta mīlestība un draudzība, un to, ka dāsnums ir pasaules lielākā bagātība. Darba kompozīcija sastāv no ekspozīcijas, kad lasītājs tiek iepazīstināts ar Laimīga Prinča statuju, kuru visi pilsētiņas ļaudis apbrīno, jo tā ir ļoti vērtīga ar rubīniem un zelta plāksnēm. Ekspozīcijai seko sarežģījumi, jo ierodas bezdelīga, kas aizkavējusies vēlas pārlaist nakti pie skaistās statujas, tomēr tad ierauga, ka Laimīgā Prinča acis ir pilnas asaru. Pasakas kāpinājumi ir statujas lūgumi mazajai bezdelīgai, Laimīgais Princis lūdz putniņa izpildīt dažus uzdevumus: aiznest rubīnu no zobens roktura kādai nabadzīgais ģimenei, aiznest abus safīrus no statujas acīm kādam lugas rakstniekam un mazai meitenītei un zelta lapiņas, kas palikušas pāri no statujas, izdalīt visām nabadzīgajām ģimenēm. Darba kulminācija – bezdelīga nolemj palikt pie Laimīga Prinča un nelidot uz Ēģipti, kaut gan zina, ka tuvojas ziemas un viņa nosals.
Turpinājums failā. | |
| № 64942, Literatūra, 10 klase Viegli Punkti:
Izveidot krustvārdu mīklu par Friča Bārda Biogrāfiju.
-Jābūt grūti atrisināmiem jautājumiem jo būs jādod citiem klasesbiedriem lai atrisina -Jābūt vismaz 12.jautajumiem -Vienlīdzīgi jautājumi nedrikst atkartoties piemēram (Kurā gadā , Kurā skolā utt)
Paldies :) | | |
| |
Angelly | Lai veicas! Angelly! :) | | |
| |
paliidziiba01 | domāju, ka ir pietiekami sarežģīti
ja nav grūti, nospied paldies :) | | |
| |
Lachuks | Failā. | |
| № 64988, Literatūra, 10 klase Uzrakstīt domrakstu par 1 no tēmām (250-300v)
1."Jaunība brīnās un nezin kurp iet." F.Bārda. 2."Trīs lietas mani moka no mazotnes: Kas biju,kas būšu un Esmu kas es ?" F.Bārda | | |
| |
Lachuks | „Trīs lietas mani moka no mazotnes: Kas biju, kas būšu un kas esmu es ?” (F.Bārda)
Ikviens cilvēks bieži aizdomājas par savu dzīvi, par notikumiem, kas saistīti ar to. Katra persona sev ir izdevusi šo jautājumu: „Kas biju, kas būšu un kas esmu es?” Mēs visi vēlamies atrast sev vietu šajā pasaulē, tāpēc bieži pārdomājam savu pagātni, tagadējo dzīvi un nākotnes iespējas.
Turpinājums failā. | | |
| |
paliidziiba01 | iekļāvu arī pašcerētu dzejolīti. Ceru, ka patiks :)
Ja nav grūti, nospied paldies :) | |
| № 65211, Literatūra, 10 klase 2.uzdevums vai 5.uzdevums vai 7.uzdevums paldies par palidzibu | | |
| |
Lachuks | 7. pārbaudes darbs literatūrā 10. klasei 1. uzdevums. Atbildiet uz jautājumiem! (20 p.) 1. Kādi apstākļi sekmēja literatūras rašanos latviešu valodā? (2 p.) 2. Kā no mūsdienu viedokļa vērtējama 16. gadsimta grāmatu rakstība? (2 p.) 3. Kāda satura darbi tika izdoti 17. gadsimtā, kas bija to autori? (2 p.) 4. Kāda nozīme Stenderam bija latviešu daiļliteratūras un publicistikas tapšanā? (2 p.) 5. Kādi bija jaunlatviešu kustības galvenie uzdevumi? (2 p.) 6. Kurās jomās darbojās Krišjānis Valdemārs? (2 p.)
Turpinājums failā. | | |
| |
paliidziiba01 | Tev bija rakstīts, ka jāizpilda2., 5. vai 7. uzdevums. Izvēlējos 2. uzdevumu | |
| | № 65258, Literatūra, 10 klase Mākslas filma - "Būris" Uzdevumi: *Būris - manā izpratnē *Risinājuma problēmas Rakstīt 200-250 Vārdus | | |
| |
Lachuks | Failā. | | |
| |
Sendu | Turpinājums failā. Neļāva ielikt word failā, tādēļ nāksies norakstīt, bet domāju būs tā vērts. Lūdzu nospied paldies, mans pirmais atrisinājums homework lapā , lai veicas =)
Vārds „būris” mūsu katra izpratnē var būt dažādi uztverts. Kādam tas nozīmē tikai vārdu un tā tiešo nozīmi. Piemēram – putnu būris. Redeļota, slēgta vieta, kurā uzturēt papagaili, lai tas neaizlidotu prom. Citam šis vārds asocējās ar daudz dziļākām nozīmēm. Būris kā apspiesta pasaule, kurā mēs noniecinam viens otru un neļaujam pilnībā pašizpausties citiem..... | |
| № 65843, Literatūra, 10 klase Nosakiet, ar kādu estētisko kategoriju katrs saistās. pēc iespējas ātrāk, lūdzu. | | |
| |
paliidziiba01 | ceru, ka domas sakrīt
Ja nav grūti, nospied paldies :) | | |
| |
wineta-s | 1. Rūdolfs Blaumanis Cik nedzejiski! Nebij mēnesnīcas, nebij ziedu, Nekritu es tavā priekšā ceļos, Nepogāja arī lakstīgala, Mana mute nekā nezvērēja, Rudens dubļos malu malas slīka, Ne tu gavilēji „ Mūžam tava!” Un bez cimdiem drusku rokas sala. Ne tev asaras pār vaigiem skrēja.
Ne pie strauta malas puķu lejā. Atbildi uz ” Vai tu mani arī Birze ne, kur maigas ēnas valda. Mīļo?” – tev no acīm nolasīju, Gluži vienkārši mēs satikāmies Sabučojāmies. Tad ēdu, dzēru, Pie vēl nenokopta brokastgalda. Jo es visu rītu salcis biju.
Turpinājums failā. | | |
| |
Lachuks | Failā | |
| № 67169, Literatūra, 10 klase Palīdziet! Steidzami domraksts "Ir māte man macijusi." (300-350vārdi) | | |
| |
Lachuks | Ir māte man mācījusi.
Jau no mūsu pirmajiem soļiem, jau no dzimšanas māte ir tas cilvēks, kas ir blakus, kas palīdz izprast visu mums apkārt. Mamma iemāca tik daudz ko, kā smaidīt, darīt dažādus darbiņus. Tikko mēs piedzimstam, māte mums ir blakus, rūpējas un pieskata. Katru dienu velta savu laiku, lai izvestu mūs ar ratiņiem pastaigā, un bērns redzētu pirmos dabas skatus – sauli, lietu, varavīksni. Mamma ir tā, kas mūs iepazīstina ar apkārtējo pasauli un parāda, cik tā skaista un plaša. Katru vakaru māmiņa lasa pasaku vai dzied šūpuļdziesmu, lai mūs ieaijātu miegā un, protams, tā ir mazuļa pirmā saskarsme ar mūziku un vārdiem. Ar laiku mēs iemācāmies savus pirmos vārdus un zilbes.
Turpinājums failā. | | |
| |
paliidziiba01 | Iekļāvu gan A. Eglīša dzejoli, gan arī pašcerētu.
Ceru, ka patiks :) | |
| № 69786, Literatūra, 10 klase Palīdziet lūdzu izpildīt parbaudes darbu literatūrā. Помогите пожалуйста сделать контрольную по латышкой литературе. | | |
| |
paliidziiba01 | Pie 2. uzdevuma - kur ir pareizi, tur ielieku +, kur nepareizi, tur -
1. uzdevums 1. 17. gs. pēc satura var iedalīt divās daļās: garīgā literatūra un laicīgā literatūra 2. Apgaismotāju idejas Latvijā: uzskatīja, ka zinātniskās un praktiskās zināšanas ir sociālās labklājības pamats, kas iegūstams, lasot labas un derīgas grāmatas. Tāpēc liela uzmanība tika veltīta literatūras un lasīšanas popularizēšanai, lasīšanas biedrību izveidošanai, publisku bibliotēku ierīkošanai un darbībai. Tā bija cīņa pret māņticību, aizspriedumiem, tumsonību, dogmatismu un reliģisko fanātismu 3. Pirmais latviešu dzejnieks bija Neredzīgais Indriķis, viņš rakstīja dziesmas par mīlestību, draudzību, dabas izjūtām, viņa vienīgā grāmata tika izdota 1806. gadā, tās nosaukums – „Neredzīgā Indriķa dziesmas”
Turpinājums failā. | |
| | № 71177, Literatūra, 10 klase Vajag Anšlava Eglīša "Pansija Pilī" īsu satura pārstāstu un galveno tēlu raksturojumu! Vajag steidzami uz rītdienu. Izpalīdziet kāds! Paldies :) | | |
| |
paliidziiba01 | № 71177, Literatūra, 10 klase | | |
| |
M.K | Satura pārstāsts. Šis ir atmiņu romāns un galvenie tēli ir pats Anšlavs Eglītis, un viņa tēvs Viktors Eglītis. Darbība pārsvarā notiek Eglīšu ģimenes jaunajā īpašumā Turaidas pagasta Inciemā, ko viņiem piešķīrusi valdība Latvijas valsts pirmsākumos, agrārās reformas laikā. Īpašums ir ļoti nolaists un izdemolēts. Atmiņu romāna gaitā īpašums tiek iespēju robežās savests kārtībā un tajā ierīkota pansija, kuru pārsvarā apmeklē Viktora Eglīša draugi – mākslinieki, rakstnieki un citi sabiedriski darbinieki. Romānā spoži atspoguļota Anšlava dzīve, aptuveni vidusskolas gados. ,,Pansiju pili’’ pārsvarā apmeklē Viktora Eglīša draugi – mākslinieki, rakstnieki un citi sabiedriski darbinieki.
Turpinājums failā. | | |
| |
bronzor | Failā | |
|
|