Izglītība Latvijā Izglītība Latvijā
Homework.lv - līdzeklis cīņai ar nesekmību
Portāls homework.lv – tā ir iespēja jaunā interaktīvā veidā izmantojot spēles elementus, izpildīt mājasdarbus. Projekta autori droši vien nekļūdīsies, sakot, ka nesekmība – mūžīgā problēma skolotājiem un skolu galvenā problēma kopumā. Par to daudz runā un piedāvā modernizēt skolu mācību programmas, piešķir skolēniem tiesības izvēlēties mācību priekšmetus. Kā tad Latvijas skolas cīnās ar nesekmību? Par nožēlu, plašu pielietojumu guvuši tikai divi problēmas risinājuma veidi:

1) skolēnu sadalījums ”spēcīgajās” un „vājajās” klasēs;
2) atkārtota mācību kursa apguve, t.i., otrs apmācības gads.

Pirmais risinājums paredz atvieglotu līmeņa apmācības programmu ar zemākām zināšanu prasībām. Šī risinājuma trūkums ir tāds, ka prasību līmeni var pazemināt bezgalīgi, ko skolēni paši ļoti labi apzinās. Rezultātā jautājums par zināšanu kvalitāti un nesekmības problēma paliek bez risinājuma, rezultāts izpaliek, mainās sekmīgas atzīmes kritēriji „vājajās” un „stiprajās” klasēs. Labākajam starp „vājajiem” tiek ielikta attiecīga atzīme un diferencēti tiek novērtēti pārējie skolēni.

Kā rāda prakse, otrais veids neattaisno sevi ne ekonomiski, ne psiholoģiski, ne pedagoģiski. Vairākumā gadījumu otrs apmācības gads nenāk par labu bērnam – viņš zaudē interesi par skolu un pārtrauc to apmeklēt. Svarīgi atzīmēt, ka augstāk minētais risinājums – mēģinājums glābt „grimstošu kuģi”. Bērns jau tiek apzīmogots ar „divnieku karaļa” zīmogu, viņam pazeminās pašnovērtējums un viņš neatgriezeniski zaudē interesi par mācību procesu. Šajā etapā vairs nav svarīgi – atstāj pedagoģiskā padome skolēnu uz otru gadu, vai pārceļ klasē ar atvieglotu programmu – neviens, ne otrs nestimulē bērnu mācīties.

Par nožēlu, nesekmības problēmas Latvijā ar katru gadu saasinās un svarīgu lomu tajā spēlē arī ārējie faktori, piemēram, sabiedrībā izglītība netiek pienācīgi novērtēta. Homework.lv projekta autori piedāvā veidu, kā cīnīties ar skolēnu nesekmību jau sākotnējos etapos. Acīm redzams, ka mācību materiālu skolēns pilnīgāk apgūst pildot mājasdarbus. Ja skolēns mājās neatgriezīsies pie skolā apgūtās tēmas, tad pēc neilga laika aizmirsīs nenostiprinātās zināšanas.

Iespējama situācija, ka skolēns nav izpratis skolā izskatīto materiālu un nevar izpildīt mājasdarbus. Ko viņam šādā gadījumā piedāvā skola? Faktiski neko. Jaunāko klašu skolnieks var vērsties pēc palīdzības pie vecākiem, taču vecāko klašu skolnieks paliek viens pret vienu ar mācību grāmatām un konspektiem. Skolnieks neizpilda mājasdarbus, jo nav sapratis apgūstamo materiālu. Nākamajā stundā tiek skatīta jauna tēma, kura bāzējas uz iepriekšējo un tādējādi skolnieka izredzes to apgūt ar katru reizi samazinās. Neizpratne pieaug un rezultāts nav aiz kalniem – tā ir nesekmība.

Portāls homework.lv – tā ir iespēja jaunā interaktīvā veidā izmantojot spēles elementus, izpildīt mājasdarbus. Tas ir mēģinājums ievirzīt mācību procesu pat reiz tik populāro sociālo portālu tīkla līmenī. Skolniekiem, kam ir grūtības ar mājasdarbu pildīšanu, tiek piedāvāts uzdevuma risināšanu „novelt” to uz citu pleciem. Šī procesa vienkāršība mudina bērnus iesaistīties spēlē. Taču reāli skolnieks „uz paplātes” nesaņem gatavu uzdevuma risināšanu. Tā, piemēram, matemātikā skolnieks var saņemt līdz 5 dažādiem uzdevuma risinājuma veidiem ar dažādām atbildēm. Bērnam nākas izdarīt izvēli un izsekot visiem risinājumu veidiem, lai konstatētu tajos kļūdas. Ar katra piedāvātā risinājuma veida autoru var sazināties un uzdot viņam jautājumus. Bieži skolnieki viens otram, daudz saprotamākā veidā nekā skolotājs, vai izskaidrot neskaidros momentus. Jāatzīmē, ka prasīt palīdzību anonīmā veidā ir mazāk traumējoši bērna pašnovērtējumam, ne kā izlūgties to atklātā veidā.

Skolnieks tādā veidā rod iespēju tikt skaidrībā ar uzdoto mājasdarbu, pat ja sākotnēji to nav izpratis un nav varējis uzsākt pildīšanu. Daudziem skolniekiem grūtības sagādā sacerējumu rakstīšana. Pietrūks ideju. Bieži labprātāk viņi kombinētu svešas tēzes, pievienojot tām savu atteikumu pret problēmu. Homework.lv – vislabākajā veidā izmanto šo ideju un piedāvā tāda veida alternatīvu palīdzību sacerējumu rakstīšanā.

Portāla darba pieredze rāda, ka skolnieki labprāt palīdz cits citam tieši ar idejām, tēzēm, citātiem, bet ne pilniem, pabeigtiem sacerējumiem. Mēs esam dzīli pārliecināti, ka pusaudžu maksimālisms atrodas pastāvīgā konfliktā ar klasisko izglītības sistēmu, kura nepiedāvā alternatīvu. Skolnieks, turklāt, apzinoties savu vājumu kādā no priekšmetiem, bieži vispār „nolaiž rokas”.

Kā ir rādījis laiks, spēcīgie skolnieki portālu arī uzskata par visai interesantu. Viņiem tiek piedāvāts pieņemt izaicinājumu un mēģināt atrisināt sarežģītākas pakāpes uzdevumus vai vecāko klašu uzdevumus. Jebkurā gadījumā skolnieks lielāku laiku velta mācību programmas apguvei, kas noteikti pozitīvāk ietekmē viņu attīstību un kopējo izglītības līmeni, ne kā stundām ilga pļāpāšana sociālo saitu iepazīšanās „čatos”.

Projekta autori tā arī nav spējuši atrast starptautiskajā Interneta tikla analogu piemēru – homework.lv, tāpēc mums ir grūti spriest par mūsu ideju realizācijas kvalitāti. Mēs, pirmkārt, daudz laika veltījām līdzsvaram, centāmies pievērst skolnieku uzmanību ar vienkāršību, vienlaicīgi iesaistot jaunā apmācības „laucinā” ar nosaukumu homework.lv. Būsim pateicīgi par Jūsu atsauksmēm, komentāriem , kritiku, piedāvājumiem.

Homework.lv autori
(Izteicām pateicību par raksta latviešu versijas sagatavošanu V.R.)

P.S.
Jums ir kaut kas sākams par izglītības problēmām? Rakstiet mums!
Jūsu piedāvājumi portāla Homework.lv uzlabošanai
Kā var aprēķināt kvadrātvienādojumus
Saisinātās reizināšanas formulas
Matemātikas aprēķināšanas formulas
Darbības ar saknēm
Laukumi un apjomi
Rīgas 37.vidusskolas Vēstnesis (fragments krievu valodā)
www.homework.lv - учись и помогай другим, пришкольная газета, март 2009


Raksti citos izdevumos par šo tēmu

“Подскажи решение”, Telegraf, Татьяна МАЖАН, [28.08.2008]
“Sēžu netā trešo dienu/nevaru uzrakstīt dzejoli par pienu”, Diena, Ieva Alberte, [27.05.2008]
“Домашние задания.lv”, Digital times, Виталий ПАРАФИНОВ [17.03.2008]

Komentāri
СергейСергей:2008-09-30 11:00:32
Все вышесказанное - философия. Если школьник учится, у него с успеваемостью все ОК, не учится - двоечник. Надо просто переступить через "не хочу". Дети сейчас пошли - мрак, потребители и эгоисты...
Уже работающийУже работающий:2008-09-30 12:16:15
Статью не читал (много букоФ), но остро осуждаю! )
А если серьёзно, то возникло несколько вопросов:
1) Разве до сих пор в школах оставляют на второй год? Как мне кажется, учителя сами рады как можно быстрее выпустить из шклоы двоечников и не мучиться с ними ещё один год )
2) Надеюсь, меня не забанят после этого вопроса и коммент не сотрут ))) Разве этот портал не сделает умненьких ещё умнее, а глупеньких ещё глупее? Вы то точно не заинтересованы в повышении уровня знаний детей, так зачем вам вся эта псевдо борьба за успеваемость?
edzis009edzis009:2008-10-01 16:09:35
на второй год досихпор ОСТАВЛЯЮТ.
по поводу замечания : я согласен с тем что умных портал делает умнее ( т.к. идёт постоянное повторение изученного ) а глупых глупее не сделает т.к. даётся 29 ( если не ошибаюсь) очков - то есть можно опубликовать 2 ! задания .. а постоянно создавать нового пользователя никто не будет ... я дазе думаю что глупый не будет регаться и что то спрашивать .. ему легче списать перед уроком ....
а ученики среднего уравня здесь смогут помочь другим и получить помощь от других .... и это только + для них .... я очень рад что есть такой портал !!!
Уже работающийУже работающий:2008-10-01 22:41:01
Для edzis009:

На счёт оставления на второй год - бедные учителя... Да и для ребёнка это упущенный год, который он уже вряд ли сможет наверстать...

По поводу умненьких и глупеньких – мне показался уровень решений низковатым… Я технарь, потому разместил из интереса несложненькую задачку по высшей математике из старого методического материала по подготовке к ВУЗу… Так никто не решил и задание, провисев два дня, закрылось… Хорошо, что хоть очки вернули, хотя они мне и не нужны особенно )

Ну, а то, что мой вопрос не удалили - уже о чём то говорит ) Либо этот форум ещё никто не модерит, либо авторы придерживаются довольно либеральной политики в отношении цензуры )))
mepssmepss:2008-10-02 13:34:56
А мне кажется,что подавляющему большинству педагогов наплевать на уровень знаний ученика.День прошел и ладно. Как заявил один "учитель" из Д-пилса на родительском собрании,цитирую:"заниматься с ребенком должны вы- родирели,а мы,учителя, будем только их контролировать." О как. Вопрос,а зачем тогда нужен такой педагог?
СергейСергей:2008-10-02 14:08:48
Для meps
Вечный вопрос кто ответственнен за уровень образования детей в школах: Учителя, Родители, Школьники, Министерство образования (именно оно утверждает школьную программу) или вообще общество в стране. Как вы думайте?
Уже работающийУже работающий:2008-10-02 15:01:31
Для Сергей:

А давайте переформулируем Ваш вопрос? И из него легко будет виден ответ )
А кому ВЫГОДНО, что бы Ваш ребёнок получил качественное образование?
Учителю - нет, он получает зарплату "за процесс" обучения, а не за результат.
МО - так там вообще чиновники, который детей последний раз видели на практике после педагогического института ) Ходя на работу, получают зарплату, бумажки марают и перекладывают из кучки в кучку.
Родители? ДА! Именно родители заинтересованы в школьных успехах своих детей, так как сами дети не осознают ценности образования.

Поэтому учителя только руками будут разводить, а страдать будут Ваши дети! Так что ВСЁ лежит на родителях и их способности мотивировать собственного ребёнка на получение качественного образования...
edzis009edzis009:2008-10-02 18:31:16
Для
Уже работающий

я не согласен с тем что учителя незаинтересованны в образование учеников !! наоборот даже очень заинтересованы ( по крайне мере у нас, в елгавской 5 средней школе ) ... если учителям было бы наплевать то они если ты не сдал работу за тобой бы не бегали и не напоминали и даже заставляли тебя её написать и сдать а поставили 1 ... а другие приняли бы твою творческую работу оценили и всё .. но у нас не так делают .. если учитель знает что ты способен на большое то он не примет какое то жалкое сочинение , а заставит написать заново и намного луче ... и ты можешь переписывать 10 раз покуда не усядешься и серьёзно не отнесёшся к работ
edzis009edzis009:2008-10-02 18:33:17
... и по поводу уровня задач .. в школе не нужно уметь решать очень сложные и логические задачи чтобы учиться на 6, 7, 8 баллов .
OlegOleg:2008-11-06 16:56:27
ja scitaju normalnij sajt s domaskoj s pomosju druzej gotova
VtjokVtjok:2008-11-10 21:11:03
A ja tak i neodnovo otveta ili praveljnova zadanija na etom saite ne nawol
KuzjaKuzja:2008-11-10 21:56:00
Nu ti ne nashel, a ja postojanno zdesj poluchaju praviljnie otveti i sam pomogaju drugim reshatj.
maza CaCamaza CaCa:2008-11-11 19:09:35
vajadzetu sutit pie specialajiem pedegogiem...
alisaalisa:2008-11-12 21:58:25
nuzno raditelam zanematsa vospitaniem ditei 4tobi oni u4ilis.Kazdij raz zastovlat delat uroki sidet radom pomogat
cmapyxacmapyxa:2008-12-05 10:24:19
Было бы интересно сделать домашние задания для школьников добровольными. И еще: в своё время (80-е годы ) появилась информация об учителе,который при помощи наглядных конспектов эффективно обучал математике.Буду благодарна за любые сведения о нём. То ли он из Донецка,то ли его фамилия Донецкий. Мой адрес mpu-opexa@indjx.lv (латинской азбукой)
cmapyxacmapyxa:2008-12-05 10:43:20
Прошу прощения! полчаса назад мне сообщили,что я зарегистрирована (это имя действительно есть в списке) но пароль так и не могу найти на своём почт.ящ.
SvekrisSvekris:2008-12-08 16:59:57
Malači - pārliecinājāt :))
MaddockMaddock:2009-02-22 02:23:10
Te ir pārāk daudz galīgi nekaunīgu "otmorozku", kuri caurām dienām dzenā Lineage2 un MuOnline, bet pēc tam lūdz uzrakstīt 20 lappuses garu referātu par "...".
Es ierosinu - varbūt filtrēsim tos uzdevumus, kurus viņi iesūta? Labi, vienādojums atrisināšanai es varu noziedot 20 minūtes no MANAS dzīves, bet rakstīt referātu?!!

P.S. Katra palīdzība skolniekam saīsina Jūsu dzīvi daud vairāk, nekā izsmēķēta cigarete.
mamuxmamux:2009-02-23 22:07:05
ir skolnieki,kuri paši saprot mācībuzdevumu vajadzību savu zināšanu papildināšanai, galu galā mācības ļaus piepildīt savus nākotnes plānus.te arī skolnieks parāda attieksmi pret sevi- atzīmes.skolotāji cenšas ieinteresēt katrā savā priekšmetā, taču katrs zina, kādi priekšmeti būs noteicošie profesijā un uz tiem arī pastiprināti iziet mācībās, meklē individuālās stumdas pie skolotājiem. šajā lapā labs palīgs ideju ģenerācijā.paldies!
Red CapRed Cap:2009-03-15 01:28:20
Идея вообще интересная, но её нужно усовершенствовать, как и сам сайт с его системой!
Новизна радует! =) Похожего ещё не видел!
tigerstigers:2009-04-22 22:38:27
Palielināt pēcstudu laiku!
nigersnigers:2009-04-22 22:41:10
lai ir interesantas stundas tas arī viss un tad viss būs labi ka visiem būs 10 nieki...vairā stundu kad ir labs laiks pavadīt laikā!
Aliso4kaAliso4ka:2009-05-13 22:19:36
для edzis009
Да везёт вам в школе, а нам например можно переписать всего одну контрольную в полугодии, и то в течении двух недель после самой контрольной. :-(
PiksisPiksis:2010-01-24 13:40:11
Tas ir liela palidziba tiem skoleniem kuri nasaprot skolas materjalu vai ka es,macos Latvijas neklatienes skola,bet dzivoju un stradaju Anglija.man ir ljoti maz skolas gramatu,bet ljoti daudz sarezgitu uzdevumu dazados prieksmetos,tapec es ari prasu palidzibu to risinasana.
nezinītenezinīte:2013-04-09 17:48:03
...no vienas puses esmu priecīga, ka mūzikā skolēni atrod atbildes šai mājas lapā, bet no otras puses man skumji, ka nav manā mācibu priekšmetā ne izlasījuši, ne ko skatījušies.....
jurisboikajovjurisboikajov:2014-04-09 18:26:53
Samērā labs portāls, tikai priecātos ja varētu neko nepildot ielikt savu uzdevumu un kad būtu norādes kur atrodas visi raksti ar uzdevumiem.
danikshdaniksh:2014-04-09 20:11:03
Решение проблемы - дать ученикам право выбора предметов. А то сейчас очень много предметов и нет человека, которому все нужны. Например, выбор между Математикой, физикой, химией и Доп. языками, философией, т.д. Но есть и предметы, которые вообще следует убрать из программы. Я говорю о пении, литературе, рисовании.
lilmilyalilmilya:2014-12-02 10:06:07
Diezgan slikta stratēģija. jau vairākas reizes ievieto vienu un to pašu uzdevumu, un neviens neizpilda.. portālam ir daudz trūkumu!
lemurins16lemurins16:2016-02-04 11:45:59
Kapēc homework lapā tiek liktas perversas reklāmas.Tā taču ir mājaslapa bērniem.
BurbulisBurbulis:2020-03-02 21:44:00
Superīga mājas lapa,tikai žēl ka viss šeit nav.
ToshaTosha:2021-05-14 12:14:26
Kā risināt?
Dotajai pārvērtībai uzraksti ķīmiskās reakcijas vienādojumu: FeCO3→Fe(HCO3)2
lisalisa:2021-05-17 18:59:15
palidziet man ar Z. Skujiņš. Gulta ar zelta kāju.
1. Pastāsti un ar piemēriem no teksta raksturo, kas izskatā ir līdzīgs un kas atšķirīgs Noasam un Augustam! (8 p.)


2. Kāpēc Noasam ir skaista un lepna sieva, bet Augustam grūti pie sievas tikt? Atbildi pamato! ( 8 p.)



3. Ko Noasa ārējais izskats liecina par viņa raksturu un dzīvesveidu? (6 p.)

4. Ar ko Augusts atšķiras no Noasa? Kāpēc, tavuprāt, tas tā ir? (8 p.)


5. Kādu no Noasa atšķirīgu ceļu savā dzīvē iet viņa dēls Eduards? Vai to ietekmē Vējgalu dzimtas rakstura īpatnības? (10 p.)

6. Kāda loma Eduarda dzīvē ir izglītībai? Vai tā viņam palīdz? (6 p.)


7. Ko uzzinām par Noasa un Augusta attiecībām, kad runa ir par Eduardu un Pauli? (5 p.)

8. Ar ko Paulis atšķiras no visiem citiem Vējgaļu dzimtas vīriešiem? Mini vismaz 3 piemērus un pamato ar citātiem no teksta! (10 p.)


9. Kādu īpatnēju mantojumu Paulim atstāj Noass? Ko tu par to domā? (8 p.)
10.Kuras Vējgaļu dzimtas rakstura īpašības ir mantojis Pauļa vecākais dēls Viesturs? Pamato ar piemērim no teksta! (10 p.)


11.Kā tu vērtē Viestura attieksmi pret dzimtas mājām - Cietoksni? (6 p.)

12.Kāpēc svarīgais atradums Cietokšņa drupās tiek atdots Viesturam? (6 p.)
wladlenawladlena:2021-05-18 13:41:32
как удалить профиль!!!!11!!!!!!1
gggggg:2021-05-20 00:36:32
Cik grami vara(II) oksīda jāpatērē, lai tas pilnīgi izreaģētu ar 150 gramiem 9,8% sērskābes šķīduma
JānisJānis:2021-05-25 08:32:23
Cik gramus svina(II) nitrāta Pb(NO3)2ieguva, ja pie 63 gramiem slāpekļskābes HNO3pievienoja pietiekamu daudzumu svina (II) hidroksīdaPb(OH)2?
EMKAEMKA:2021-05-25 10:45:39
Lauksaimniecībā labu ražu iegūst, augus nodrošinot ar barības vielām un mitrumu, kuras augi uzņem caur saknēm. Ūdenī izšķīdušās barības vielas nosaka šķīduma pH jeb vides skābumu vai bāziskumu. Ja augsnes vides pH vērtība ir 6,0, tad labi aug tomāti, bet, ja pH ir 7,0, tad bietes un burkāni.

a) Nosaki, kāda vide – vāji skāba, vāji bāziska vai neitrāla – šiem augiem ir jānodrošina!

Tomātiem !

Bietēm, burkāniem !

Augsne ir jākaļķo, ja vides pH ir zemāks par 5,5. Skābuma samazināšanai dažreiz izmanto dedzinātos kaļķus CaO.

b) Uzraksti ķīmiskās reakcijas vienādojumu dedzināto kaļķu reakcijai ar ūdeni!

c) Paskaidro, kāpēc dedzinātos kaļķus var izmantot skābuma samazināšanai!

d) Paskaidro, vai pH skaitliskā vērtība palielināsies vai samazināsies, augsni kaļķojot!
ToshaTosha:2021-05-27 09:49:43
Vajāg uzrakstīt teikumu. Palidzet lūdzu.
1. Jaukts salikts teikums ar vienlīdzīgiem teikuma locekļiem un iespraudumu.
2. Tiešās runas teikums.
lieneliene:2021-06-02 21:13:30
palīdziet lūdzu ar matemātiku.
Dots vienādojuma risinājums. Īsi paskaidro, kāpēc vienādojumam nav sakņu.
2x – 3 = 2x + 1
2x – 2x = 1 + 3
0x = 4
AnrejsAnrejs:2021-06-19 05:09:06
Labo kļūdas, teikumus pārraksti pareizus. Katru labojumu skaidro – kāpēc laboji! (atbilde ‘’jo man tā liekas’’ nederēs).
1.Šaubos, kad šajā veikalā nākošnedēļ pārdosies svaiga maize.
2.Šodien būs pievedums svaigi griestiem ziediem.
3.Es domāju, ka pa lielam mums visiem ir taisnība, jo katram priekš mums ir savs viedoklis.
4.Lūdzu izpildi sekojošos uzdevumus.
5.Stāvot pie kases, sapratu, ka man nav nauda, uz doto brīdi nevaru neko nopirkt.
6.Biju pārsteigta, ka uzzināju, ka manam brālim ir piecus gadus jauns bērns.
7.Vai tiešām nepieciešams šo darbu sākt jau sestdienas dienā?
8.Māris teica, kad nav vērts iet uz skolu. Es domāju tieši tāpatās.
AnrejsAnrejs:2021-06-21 19:22:04
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!

Atrodiet un izlabojiet neloģiski lietotos vārdus! Uzrakstiet teikumu pareizi! 20(punkti)
◦ Vakarā uznāca sīka lietusgāze.
◦ Arī otrā dienā lietusgāze smidzināja.
◦ Pa vārtiem ieauļoja stalts kleperis.
◦ Kalnu ciltij uzbruka mīļš ienaidnieks.
◦ Gliemezis ļoti ātri vilkās pa dadža lapu augšup.
◦ Zaķis lāčoja uz dārzu pēc kāpostiem.
◦ Šonakt mēness zibsnīja visā savā spožumā.
◦ Lektors tērzēja vairāk kā divas stundas.
◦ Māte pamazītēm aizsteidzās uz darbu.
◦ Cilvēki saņem humanitāro palīdzību.
AnrejsAnrejs:2021-06-21 19:23:52
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!
11.klase Latviešu valoda!!!!
labo stila kļūdas, pārrakstot teikumus pareizi! 30(punkti)
Ievēro ortogrāfiju un interpunkciju!
1. Parlamentā deputāti aprunā nākošā gada budžeta jautājumus.
2. Treneris stāda priekšā sekojošus sportistus.
3. Veikalā pārdodas uzkrītoši plaukti.
4. Dēļ aukstā laika sacensības nenotika.
5. Dotajā momentā aukstums jau ir -20*, bet gadu atpakaļ ziema bija īsa un tikpat kā bez sniega.
6. Grāmata man vajadzīga priekš referāta rakstīšanas.
7. Pazvani, pirms nāksi pie manīm.
8. Vai atcerieties? Skolotāja vienmēr atgādināja: ,,Sēžat ar taisnām mugurām!”
9. Pateicoties vīrusam, daudzi skolotāji ir saslimuši, tāpēc matene točna nenotiks.
10. Karoče, runāsim pa latviski pareizi!
Pie kura leksikas slāņa pieder trīs izceltie vārdi? Izraksti tos un pieraksti leksikas grupas nosaukumu!
AnrejsAnrejs:2021-06-21 19:25:22
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!
11.klase Latviešu valoda!!!!
Labo kļūdas, teikumus pārraksti pareizus. Katru labojumu skaidro – kāpēc laboji! (atbilde ‘’jo man tā liekas’’ nederēs).(30 punkti)
1.Šaubos, kad šajā veikalā nākošnedēļ pārdosies svaiga maize.
2.Šodien būs pievedums svaigi griestiem ziediem.
3.Es domāju, ka pa lielam mums visiem ir taisnība, jo katram priekš mums ir savs viedoklis.
4.Lūdzu izpildi sekojošos uzdevumus.
5.Stāvot pie kases, sapratu, ka man nav nauda, uz doto brīdi nevaru neko nopirkt.
6.Biju pārsteigta, ka uzzināju, ka manam brālim ir piecus gadus jauns bērns.
7.Vai tiešām nepieciešams šo darbu sākt jau sestdienas dienā?
8.Māris teica, kad nav vērts iet uz skolu. Es domāju tieši tāpatās.
AnrejsAnrejs:2021-06-21 19:26:32
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!
11.klase Latviešu valoda!!!!
Atrodiet un izlabojiet neloģiski lietotos vārdus! Uzrakstiet teikumu pareizi!(20 punkti)
◦ Vakarā uznāca sīka lietusgāze.
◦ Arī otrā dienā lietusgāze smidzināja.
◦ Pa vārtiem ieauļoja stalts kleperis.
◦ Kalnu ciltij uzbruka mīļš ienaidnieks.
◦ Gliemezis ļoti ātri vilkās pa dadža lapu augšup.
◦ Zaķis lāčoja uz dārzu pēc kāpostiem.
◦ Šonakt mēness zibsnīja visā savā spožumā.
◦ Lektors tērzēja vairāk kā divas stundas.
◦ Māte pamazītēm aizsteidzās uz darbu.
◦ Cilvēki saņem humanitāro palīdzību.
AnrejsAnrejs:2021-06-21 19:30:35
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!
11.klase Latviešu valoda ,Kontroldarbs par pieturzīmēm, teikuma uzbūvi, saikļiem
1.uzdevums. Saliec pieturzīmes.(10 punkti)
1.Mūsu zināšanas izglītība karjera mūsu sociāla dzīve ir kaut kas viens. 2.Visu mācību laiku skolēniem un licejistiem liek rakstīt anotācijas un komentārus un šī uzdevuma iespējamie paveidi viņus tā biedē ka lielākā daļa vairs nelasa vispār. 3.Starp citu mūsu gadsimta beigas neko nesakārto valdnieks ir komentārs lielākoties pat tik varens ka liedz mums saskatīt komentējamo objektu. 4.Šai žilbinošajai dūkšanai ir maldinošs vārds komunikācija … 5.Runāt ar pusaudžiem par kādu darbu un prasīt lai viņi par to izsakās var būt ļoti derīgi taču tas nav pašmērķis. 6.Un runājot par lasīšanu pirmkārt viņiem ir tiesības klusēt. 7.Reti kāds priekšmets izraisa tik absolūtu īpašuma izjūtu kā grāmata. 8.Un šī greznā triloģijas grāmata kas tik nožēlojama žūst uz radiatora pēc tam kad bija iekritusi tavā vannā … 9.Jā tā ir grāmatas cena un mums nevajadzētu par to žēloties. 10.Domājot par to es sev reizēm vaicāju vai es arī maksāju tādu pašu cenu kā pārējie.

2.uzdevums. Skaidro pieturzīmes. ‘’Man tā vienkārši šķiet’’ nav atbilde. Katrā norādītajā teikumā skaidro visas pieturzīmes, nevis tikai divas.(10 punkti)
2.teiku


3.teikumā


9.teikumā


10.teikumā


3.uzdevums. Sakārto visus teikumus no 1.uzdevuma tabulā pēc uzbūves veida. Uzraksti arī nosaukumus šiem trim uzbūves veidiem, kas nav minēti (tāpat kā piemērā).(5 punkti)
Teikumi pēc uzbūves veida
Vienkāršs paplašināts teikums



1.,4.



4.uzdevums. Atbildi uz jautājumiem.
noteikt teikuma uzbūves veidu?(5 punkti)

Vai vienkāršs paplašināts teikums var sastāvēt no vairāk nekā 10 vārdiem?
AnrejsAnrejs:2021-06-22 00:56:09
PALDIES MAN VAIRAK NEKO NEVAJAG JAU PAR VĒLU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AnrejsAnrejs:2021-06-23 01:53:01
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!
ES ILGI GAIDU UN ŠODIEN VAJAG ATBILDES ,LUDZUU PALĪDZET...
BUŠUUUUUUU PATEICĪGS..

Atrodiet un izlabojiet neloģiski lietotos vārdus! Uzrakstiet teikumu pareizi! 20(punkti)
◦ Vakarā uznāca sīka lietusgāze.
◦ Arī otrā dienā lietusgāze smidzināja.
◦ Pa vārtiem ieauļoja stalts kleperis.
◦ Kalnu ciltij uzbruka mīļš ienaidnieks.
◦ Gliemezis ļoti ātri vilkās pa dadža lapu augšup.
◦ Zaķis lāčoja uz dārzu pēc kāpostiem.
◦ Šonakt mēness zibsnīja visā savā spožumā.
◦ Lektors tērzēja vairāk kā divas stundas.
◦ Māte pamazītēm aizsteidzās uz darbu.
◦ Cilvēki saņem humanitāro palīdzību.
AnrejsAnrejs:2021-06-23 01:56:02
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!
ES ILGI GAIDU UN ŠODIEN VAJAG ATBILDES ,LUDZUU PALĪDZET...
BUŠUUUUUUU PATEICĪGS..

11.klase Latviešu valoda!!!!
labo stila kļūdas, pārrakstot teikumus pareizi! 30(punkti)
Ievēro ortogrāfiju un interpunkciju!
1. Parlamentā deputāti aprunā nākošā gada budžeta jautājumus.
2. Treneris stāda priekšā sekojošus sportistus.
3. Veikalā pārdodas uzkrītoši plaukti.
4. Dēļ aukstā laika sacensības nenotika.
5. Dotajā momentā aukstums jau ir -20*, bet gadu atpakaļ ziema bija īsa un tikpat kā bez sniega.
6. Grāmata man vajadzīga priekš referāta rakstīšanas.
7. Pazvani, pirms nāksi pie manīm.
8. Vai atcerieties? Skolotāja vienmēr atgādināja: ,,Sēžat ar taisnām mugurām!”
9. Pateicoties vīrusam, daudzi skolotāji ir saslimuši, tāpēc matene točna nenotiks.
10. Karoče, runāsim pa latviski pareizi!
Pie kura leksikas slāņa pieder trīs izceltie vārdi? Izraksti tos un pieraksti leksikas grupas nosaukumu!
AnrejsAnrejs:2021-06-23 01:57:50
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!
ES ILGI GAIDU UN ŠODIEN VAJAG ATBILDES ,LUDZUU PALĪDZET...
BUŠUUUUUUU PATEICĪGS..

11.klase Latviešu valoda!!!!
Labo kļūdas, teikumus pārraksti pareizus. Katru labojumu skaidro – kāpēc laboji! (atbilde ‘’jo man tā liekas’’ nederēs).(30 punkti)
1.Šaubos, kad šajā veikalā nākošnedēļ pārdosies svaiga maize.
2.Šodien būs pievedums svaigi griestiem ziediem.
3.Es domāju, ka pa lielam mums visiem ir taisnība, jo katram priekš mums ir savs viedoklis.
4.Lūdzu izpildi sekojošos uzdevumus.
5.Stāvot pie kases, sapratu, ka man nav nauda, uz doto brīdi nevaru neko nopirkt.
6.Biju pārsteigta, ka uzzināju, ka manam brālim ir piecus gadus jauns bērns.
7.Vai tiešām nepieciešams šo darbu sākt jau sestdienas dienā?
8.Māris teica, kad nav vērts iet uz skolu. Es domāju tieši tāpatās.

AnrejsAnrejs:2021-06-23 02:06:17
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!
ES ILGI GAIDU UN ŠODIEN VAJAG ATBILDES ,LUDZUU PALĪDZET...
BUŠUUUUUUU PATEICĪGS..

11.klase Latviešu valoda ,Kontroldarbs par pieturzīmēm, teikuma uzbūvi, saikļiem








1.uzdevums. Saliec pieturzīmes.(10 punkti)
1.Mūsu zināšanas izglītība karjera mūsu sociāla dzīve ir kaut kas viens. 2.Visu mācību laiku skolēniem un licejistiem liek rakstīt anotācijas un komentārus un šī uzdevuma iespējamie paveidi viņus tā biedē ka lielākā daļa vairs nelasa vispār. 3.Starp citu mūsu gadsimta beigas neko nesakārto valdnieks ir komentārs lielākoties pat tik varens ka liedz mums saskatīt komentējamo objektu. 4.Šai žilbinošajai dūkšanai ir maldinošs vārds komunikācija … 5.Runāt ar pusaudžiem par kādu darbu un prasīt lai viņi par to izsakās var būt ļoti derīgi taču tas nav pašmērķis. 6.Un runājot par lasīšanu pirmkārt viņiem ir tiesības klusēt. 7.Reti kāds priekšmets izraisa tik absolūtu īpašuma izjūtu kā grāmata. 8.Un šī greznā triloģijas grāmata kas tik nožēlojama žūst uz radiatora pēc tam kad bija iekritusi tavā vannā … 9.Jā tā ir grāmatas cena un mums nevajadzētu par to žēloties. 10.Domājot par to es sev reizēm vaicāju vai es arī maksāju tādu pašu cenu kā pārējie.

2.uzdevums. Skaidro pieturzīmes. ‘’Man tā vienkārši šķiet’’ nav atbilde. Katrā norādītajā teikumā skaidro visas pieturzīmes, nevis tikai divas.(10 punkti)
2.teiku


3.teikumā


9.teikumā


10.teikumā


3.uzdevums. Sakārto visus teikumus no 1.uzdevuma tabulā pēc uzbūves veida. Uzraksti arī nosaukumus šiem trim uzbūves veidiem, kas nav minēti (tāpat kā piemērā).(5 punkti)
Teikumi pēc uzbūves veida
Vienkāršs paplašināts teikums



1.,4.



4.uzdevums. Atbildi uz jautājumiem.
noteikt teikuma uzbūves veidu?(5 punkti)

Vai vienkāršs paplašināts teikums var sastāvēt no vairāk nekā 10 vārdiem?

JomāJomā:2021-06-23 02:33:08
Anrejs Anrejs: 2021-06-23 02:06:17
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!
ES ILGI GAIDU UN ŠODIEN VAJAG ATBILDES ,LUDZUU PALĪDZET...
BUŠUUUUUUU PATEICĪGS..

11.klase Latviešu valoda ,Kontroldarbs par pieturzīmēm, teikuma uzbūvi, saikļiem








1.uzdevums. Saliec pieturzīmes.(10 punkti)
1.Mūsu zināšanas izglītība karjera mūsu sociāla dzīve ir kaut kas viens. 2.Visu mācību laiku skolēniem un licejistiem liek rakstīt anotācijas un komentārus un šī uzdevuma iespējamie paveidi viņus tā biedē ka lielākā daļa vairs nelasa vispār. 3.Starp citu mūsu gadsimta beigas neko nesakārto valdnieks ir komentārs lielākoties pat tik varens ka liedz mums saskatīt komentējamo objektu. 4.Šai žilbinošajai dūkšanai ir maldinošs vārds komunikācija … 5.Runāt ar pusaudžiem par kādu darbu un prasīt lai viņi par to izsakās var būt ļoti derīgi taču tas nav pašmērķis. 6.Un runājot par lasīšanu pirmkārt viņiem ir tiesības klusēt. 7.Reti kāds priekšmets izraisa tik absolūtu īpašuma izjūtu kā grāmata. 8.Un šī greznā triloģijas grāmata kas tik nožēlojama žūst uz radiatora pēc tam kad bija iekritusi tavā vannā … 9.Jā tā ir grāmatas cena un mums nevajadzētu par to žēloties. 10.Domājot par to es sev reizēm vaicāju vai es arī maksāju tādu pašu cenu kā pārējie.

2.uzdevums. Skaidro pieturzīmes. ‘’Man tā vienkārši šķiet’’ nav atbilde. Katrā norādītajā teikumā skaidro visas pieturzīmes, nevis tikai divas.(10 punkti)
2.teiku


3.teikumā


9.teikumā


10.teikumā


3.uzdevums. Sakārto visus teikumus no 1.uzdevuma tabulā pēc uzbūves veida. Uzraksti arī nosaukumus šiem trim uzbūves veidiem, kas nav minēti (tāpat kā piemērā).(5 punkti)
Teikumi pēc uzbūves veida
Vienkāršs paplašināts teikums



1.,4.



4.uzdevums. Atbildi uz jautājumiem.
noteikt teikuma uzbūves veidu?(5 punkti)

Vai vienkāršs paplašināts teikums var sastāvēt no vairāk nekā 10 vārdiem?
JomāJomā:2021-06-23 02:34:09
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!
ES ILGI GAIDU UN ŠODIEN VAJAG ATBILDES ,LUDZUU PALĪDZET...
BUŠUUUUUUU PATEICĪGS..

11.klase Latviešu valoda!!!!
Labo kļūdas, teikumus pārraksti pareizus. Katru labojumu skaidro – kāpēc laboji! (atbilde ‘’jo man tā liekas’’ nederēs).(30 punkti)
1.Šaubos, kad šajā veikalā nākošnedēļ pārdosies svaiga maize.
2.Šodien būs pievedums svaigi griestiem ziediem.
3.Es domāju, ka pa lielam mums visiem ir taisnība, jo katram priekš mums ir savs viedoklis.
4.Lūdzu izpildi sekojošos uzdevumus.
5.Stāvot pie kases, sapratu, ka man nav nauda, uz doto brīdi nevaru neko nopirkt.
6.Biju pārsteigta, ka uzzināju, ka manam brālim ir piecus gadus jauns bērns.
7.Vai tiešām nepieciešams šo darbu sākt jau sestdienas dienā?
8.Māris teica, kad nav vērts iet uz skolu. Es domāju tieši tāpatās.
JomāJomā:2021-06-23 02:35:00
Anrejs Anrejs: 2021-06-23 01:56:02
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!
ES ILGI GAIDU UN ŠODIEN VAJAG ATBILDES ,LUDZUU PALĪDZET...
BUŠUUUUUUU PATEICĪGS..

11.klase Latviešu valoda!!!!
labo stila kļūdas, pārrakstot teikumus pareizi! 30(punkti)
Ievēro ortogrāfiju un interpunkciju!
1. Parlamentā deputāti aprunā nākošā gada budžeta jautājumus.
2. Treneris stāda priekšā sekojošus sportistus.
3. Veikalā pārdodas uzkrītoši plaukti.
4. Dēļ aukstā laika sacensības nenotika.
5. Dotajā momentā aukstums jau ir -20*, bet gadu atpakaļ ziema bija īsa un tikpat kā bez sniega.
6. Grāmata man vajadzīga priekš referāta rakstīšanas.
7. Pazvani, pirms nāksi pie manīm.
8. Vai atcerieties? Skolotāja vienmēr atgādināja: ,,Sēžat ar taisnām mugurām!”
9. Pateicoties vīrusam, daudzi skolotāji ir saslimuši, tāpēc matene točna nenotiks.
10. Karoče, runāsim pa latviski pareizi!
Pie kura leksikas slāņa pieder trīs izceltie vārdi? Izraksti tos un pieraksti leksikas grupas nosaukumu!
JomāJomā:2021-06-23 02:36:07
Anrejs Anrejs: 2021-06-23 01:53:01
LŪDZZU PALIDZET ,KAS SAPROT !!!!!!
ES ILGI GAIDU UN ŠODIEN VAJAG ATBILDES ,LUDZUU PALĪDZET...
BUŠUUUUUUU PATEICĪGS..

Atrodiet un izlabojiet neloģiski lietotos vārdus! Uzrakstiet teikumu pareizi! 20(punkti)
◦ Vakarā uznāca sīka lietusgāze.
◦ Arī otrā dienā lietusgāze smidzināja.
◦ Pa vārtiem ieauļoja stalts kleperis.
◦ Kalnu ciltij uzbruka mīļš ienaidnieks.
◦ Gliemezis ļoti ātri vilkās pa dadža lapu augšup.
◦ Zaķis lāčoja uz dārzu pēc kāpostiem.
◦ Šonakt mēness zibsnīja visā savā spožumā.
◦ Lektors tērzēja vairāk kā divas stundas.
◦ Māte pamazītēm aizsteidzās uz darbu.
◦ Cilvēki saņem humanitāro palīdzību.
NataljaNatalja:2021-09-25 18:48:11
FIZIKA 11 KLASSE Palidziet,lūdzu! Vienatomu gāzes daudzums ir 10 moli.gāze adiabātiska procesā veica 1,5kj lielu darbu,apreķini gāzes temperatūru procesa sākumā,ja procesa beigas ta ir 400 c!
davisz6davisz6:2021-09-29 13:37:19
1. Latvijā janvāra vidējā temperatūra ir -2O.
A. neiespējams notikums
B. gadījuma notikums
C. nenovēršams notikums.
BorisxBorisx:2021-10-27 18:55:30
Matematika 11 klase

Dota regulāra četrstūra piramīda.
a) Uzzīmē un pieraksti leņķi, ko veido sānu šķautne EB ar pamata plakni!
b) Uzzīmē un pieraksti divplakņu kakta leņķi pie pamata malas DC!
c) Iekrāso piramīdas diagonālšķēlumu!
d) Uzzīmē un pieraksti apotēmu!
e) Dotās piramīdas pamata malas garums ir 8 cm, bet apotēmas garums ir 6 cm. Aprēķini piramīdas sānu virsmas laukumu, pilnas virsmas laukumu un tilpumu!
f) Dotajā piramīdā leņķis starp pretējām sānu šķautnēm ir a. Aprēķini leņķi, ko veido sānu šķautne ar pamata plakni!
BorisxBorisx:2021-10-27 19:46:51
Nosaki taisnas četrstūra prizmas pamata laukumu, sānu virsmas un pilnas virsmas laukumus, ja pamats ir kvadrāts ar malu 4 cm un prizmas augstums ir 6 cm.

Spam. = cm2

Ssānuv. = cm2

Spilnaiv. = cm2
Gustavs111Gustavs111:2021-11-06 12:23:09
Skolēniem tika dots uzdevums, eksperimentāli iegūt 10 g Cu(OH)2. Laboratorijā skolēniem bija pieejami 10% CuSO4 šķīdums un 20% NaOH šķīdums. Aprēķini, cik ml CuSO4 šķīduma un cik ml NaOH šķīduma nepieciešams, lai izpildītu doto uzdevumu! (10% CuSO4 šķīduma blīvums ρ = 1,107 g/ml un 20% NaOH šķīduma blīvums ρ = 1,219 g/ml)
LauraLaura:2021-11-08 10:54:54
Lūdzu palīdziet!
Uzraksti algebriskubdału, kuras skaitītājs ir 17, bet saucējs ir mainīgā n un skaitła 4 starpība.
KatrīnaKatrīna:2021-11-09 10:24:29
Palīdziet kad nevaru neku atrast 9.kl
Kādi produkti veidojas, dzelzs reakcijā ar atšķaidītu sālsskabi

Mana piebilde par tematu "Homework.lv - līdzeklis cīņai ar nesekmību"
Lietotāja vārds*:
Teksts*:
Apstiprinājuma kods*:
Apstiprinājuma kodsAtjaunot
Atpakaļ >>
Reklāma
© 2007-2018 homework.lv
Top.LV