| Atbilžu arhīvs | № 61975, Bioloģija, 11 klase Šūnu dalīšanās un iedzimtība | | |
| |
wineta-s | M-melnas spalvas m- baltas spalvas Gametas Mm ,mm Fenotips Mm,Mm,mm,mm 2 baltas ,2melnas vistas. | |
| | № 61976, Bioloģija, 11 klase Šūnu dalīšanās un iedzimtība | | |
| |
Lachuks | 7. Uzraksti 3 iespējamos, ar dzīvesveidu saistītos faktorus, kas var ietekmēt šūnu dalīšanos procesu! Kā mazināt šo faktoru ietekmi? 1) Fizikālie faktori (UV, augsta temperatūra) 2) Ķīmiskie faktori (medikamenti, cigarešu dūmi) 3) Bioloģiskie faktori (vīrusi) Lai izvairītos no negatīvām sekām, ir jāievēro dažādi nosacījumi, piemēram, neatrasties tiešā saules staru gaismā vai lietot saules aizsargkrēmu, kā arī neatrasties telpās, kuras ir cigarešu dūmi, mazgāt regulāri rokas u.c.
| |
| № 62046, Bioloģija, 10 klase 4. uzdevums bioloģijā. Tēma - organisms un vide. Paldies! :) | | |
| |
Lachuks | 4.uzdevums. 1. Visīsākais aprites laiks ir kālijam. 2. Slāpekļa aprite vislēnāk notiek taigā. Slāpekļa aprites laiks ir atšķirīgs, jo ir dažāda vide, piemēram, tropu mežos ir karsts un mitrs laiks, bet mērenās joslas mežos gaisa temperatūra mainās atkarībā no gadalaika. 3.
Turpinājums failā. | |
| № 62049, Bioloģija, 10 klase 4. uzdevums bioloģijā. Tēma - organisms un vide. Paldies! :) | | |
| |
Lachuks | Failā! :) | | |
| |
LordOfMuffins | 1)Kālijam(jo Latvija atrodas mērenajā joslā ) 2)Vislēnāk notiek taigā. Slāpekļa aprites laiks ir atšķirīgs dažādās biomās, jo šajās vidēs ir dažāda temperatūra. Tur, kur ir zemāka temp. Trūdēšanas procesi noris lēnāk, kas ir nozīmīga slāpekļa cikla daļa. Kā arī taigā neaug daudz tauriņziežu dzimtas augu, kas spēj ar augsnes baktērijām ražot daudz sklāpekli. 3.) Elementu aprites ātrums Tropu lietus mežā ir lielāks nekā mērenās joslas mežā 4.)Jo lielāka augu produktivitāte, jo lielāks elementu aprites ātrums
Turpinājums failā. | |
| № 62160, Bioloģija, 11 klase paldies.... | | |
| |
Lachuks | Ieskaite Tēma: ŠŪNU DALĪŠANĀS
1. uzdevums: (6 punkti)Papildini iesāktos teikumus par šūnu dalīšanos! a) Aknu šūnu tiešo dalīšanos sauc par amitozi. b) Dzimumšūnās ir 23 hromosomu skaits. c) Cilvēka somatiskajās šūnās ir 2 hromosomas. d) Ja hromosomas kodolā ir pa pāriem, tad tās sauc par diploīdas hromosomām. e) Pēc mitozes seko citoplazmas adalīšanās jeb citokinēze. f) Mejozē notiek (cik?) 2 secīgi šūnu dalīšanās cikli.
2.uzdevums: (8 punkti)Ievieto tekstā atbilstošos jēdzienus no dotajiem! Diploīds; mitoze; haploīds; mejoze; krosingovers, reģenerācija, amitoze. a) Somatisko šūnu dalīšanos sauc par mitozi. b) Šūnu dalīšanos, veidojoties dzimumšūnām, sauc par amitozi. c) Mitoze nodrošina zaudēto ķermeņa daļu atjaunošanos jeb reģenerāciju. d) Mejozē hromosomu skaits samazinās no daploīds uz haploīdu. e) Mejozē notiek homologo hromosomu krustmija jeb krosingovers , kas ir viens no iedzimstošās mainības cēloņiem………………………………………... f ) Šūnu tiešās dalīšanās jeb mejoze laikā kodols pārdalās bez hromosomu dubultošanās un to precīzas sadalīšanās starp meitšūnām.
Turpinājums failā-> | |
| | № 62244, Bioloģija, 11 klase Šūnu uzbūve, daudzveidība un funkcijas | | |
| |
wineta-s | Šūnu uzbūve, daudzveidība un funkcijas.
Šūnu uzbūve, daudzveidība un funkcijas
1. uzdevums (20 punkti) uzzīmē eikariota šūnu, atzīmējot organoīdus: šūnapvalks, kodols, endoplazmatiskais tīkls, vakuolas, Goldži komplekss, ribosomas, hloroplasti mitohondriji, lizosomas citoplazma. Sameklē un atzīmē organoīdiem atbilstošās funkcijas! 1. Nodrošina šūnu ar enerģiju. Mitohondriji 2. Sintezē olbaltumvielas. Ribosomas 3. Notiek fotosintēze Hloroplasti 4. Regulē vielmaiņu starp ārvidi un šūnu, nodrošina fagocitozi un pinocitozi. Šūnapvalks 5. Atrodas nepārtrauktā kustībā un nodrošina vielmaiņu. 6. Veic vielu transportu. Goldži komplekss 7. Ŗegulē šūnas darbību. Kodols 8. Uzkrāj šūnsulu. Vakuolas 9. Vielu sašķelšana Lizosomas 10. Sintezē olbaltumvielas, lipīdus, ogļhidrātus, veido šūnas membrānu. Endoplazmatiskais tīkls
Turpinājums failā. | | |
| |
Lachuks | Failā | |
| № 62287, Bioloģija, 10 klase dzīvnieku valsts p.d | | |
| |
paliidziiba01 | :) sīki un smalki izpētīts
Ja nav grūti, nospied paldies :) | | |
| |
wineta-s | Bioloģija asinsrite. Atbildes failā. | | |
| |
pinisbinis | 1UZD. 1.1B 1.2D 1.3A 1.4C 1.5 A4)1,5,8 4.UZD 1)2 2)3,6,9 3)4,7 CERU KA NODERĒS KAUT NEDAUDZ:)
| |
| № 62288, Bioloģija, 10 klase sēnes | | |
| |
wineta-s | Sēnes un ķērpji.
Praktiskais darbs sēnes.Aprakstīt simbiotiskas, saprotrofas, mutuālistiskas, parazītiskas, patogēnas, fakultatīvi patogēnas sēnes. Atrast interneta resursos materiālu, pievienot katrai grupai vienu attēlu aprakstīt to pielietošanu pozitīvo negatīvo aspektu. Noskaidrot kāpēc ķērpjus pievieno pie sēņu valsts iepazīties ar ķērpju izplatību nosaukt ķērpju daudzveidību. Simbiotiskas sēnes –mikroorganismu kopa. Etiķskābes baktēriju un dažādu rauga sēņu simbiotiska kolonija (bieza, gļotaina, netīri balta, augšpusē gluda, apakšpusē viļņaini pūkaina plēve), ko izmanto atspirdzinoša dzēriena gatavošanai no saldinātas tējas.
Turpinājums failā. | |
| № 62296, Bioloģija, 12 klase Palīdziet | | |
| |
Lachuks | Failā | | |
| |
wineta-s | Atbildes failā! (Leikocīti , eritrocīti u.,t.t) | | |
| |
paliidziiba01 | darbs pildīts pamatojoties uz bioloģijas definīcijām.
1. Leikocīti 2. Trombocīti- 3. Eritrocīti 4. Eritrocīti 5. Leikocīti 6. Eriteocīti 7. Asins plazma 8. Asins plazma 9. Eritrocīti 10. Trombocīti
Turpinājums failā. | |
| | № 62316, Bioloģija, 12 klase ludzu... 9 ja vajag varu nosutit uz epatu vajadzeja samzinat jo daudz info) | | |
| |
Lachuks | 1. uzdevums. 1. Transgēni organismi 2. Vektori 3. Restriktāzes 4. Gēnu terapija 5. Gēnu inženierija
2.uzdevums. 2.1. Ar mazasinību – 10 No baktēriju – 5 Baktēriju kultūra – 4 Baktērija šūna – 8 Cilvēka šūna – 1 No cilvēka – 2 Izolēta – 6 „Izgriezts” – 3 Rekombinēta – 7 Transgēns organisms – 9
Turpinājums failā. | |
|
|